دسته‌بندی نشدهویژه

الهام علی اف با کسب بیش از 83 درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان شد

مظاهر پناه اف 00:30 بامداد کنفرانس مطبوعاتی ترتیب داد و نتایج اولینه و میزان مشارکت در انتخابات را اعلام کرد.

İlham Əliyev növbəti beş il müddətinə Azərbaycanın prezidenti seçilib

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آناج، در انتخابات ریاست جمهوری 125 حوزه انتخابیه، شامل 5492 شعبه اخذ رأی فعالیت کردند که در زمان رأی گیری از 8:00 صبح تا 19:00 عصر دیروز از میان 5 میلیون و 145 هزار و 643 رأی دهنده جمعا 3میلیون و 720 هزار و 643 نفر رأی داده اند؛ بر این اساس میزان مشارکت در انتخابات 72.31 درصد می باشد.
وی همچنین با تکذیب ضمنی برخی ادعا ها در ارتباط با تقلب گسترده در انتخابات گفت: انتخابات به شکلی کاملا آزاد و شفاف برگزار شد.
هنگام اعلام اولیه نتایج از سوی 72 در صد کل آرا شمارش شده بود؛ ولی هم اکنون طبق اعلام سایت رسمی مرکز اطلاعات انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان تا این لحظه 91.8 درصد کل آرای مأخوذه شمارش شده است که درصد آرای نامزد ها به ترتیب زیر است.

رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات دیشب با توجه به نتایج اولیه الهام علی اف را رئیس جمهور منتخب دانست و تصریح کرد: برای تأیید نهایی نتایج ده روز فرصت لازم است.

گفتنی است ساعت 19:00 دیشب انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان در حالی به پایان رسید که سه نامزد مدعی تقلب گسترده در انتخابات شده اند و پیشبینی می شود اعتراضات به نتایج انتخابات در آینده ای نزدیک آغاز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا