دسته‌بندی نشدهویژه

در حال به روز رسانی؛ لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان

جمیل حسنلی مدعی شد: اخبار تقلب در انتخابات به ستاد مرکزی انتخاباتی من رسیده است. ناظران بین المللی: مراحل انتخابات کاملاً قانونی در حال اجرا است.

14:57 مظاهر پناه اف رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “در برخی از ایستگاه های رای گیری نقض جدی مفاد قانون انتخابات، اتفاق افتاده است.” این نوع اقدامات ممکن است تحریک آمیز باشد.

14:36 آکان سوور رئیس بنیاد تحقیقات اجتماعی و ناظر ترکیه ای انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان: این نه فقط آذربایجان، بلکه انتخابات ترکیه، قفقاز و دنیای ترکهاست.

سوور گفت: رای گیری بی سر و صدا برگزار می شود و مردم در همه جا رای خود را به صندوق می اندارند. با مشاهده این انتخابات، اطمینانم به حاکمیت آذربایجان بیشتر شد.

13:29 به وقت باکو، آرتور راثی زاده، نخست وزیر جمهوری آذربایجان با حضور در شعبه اخذ رأیی در منطقه یاسامال باکو رأی خود را به صندوق رأی انداخت.

13:16 به وقت باکو اقبال آقازاده، نامزد حزب امید با حضور در شعبه اخذ رأی منطقه نریمان اف باکو رأی خود را به صندوق انداخت. وی سپس در میان خبر نگاران حاضر شد و گفت: هنوز برای ابراز نظر در مورد انتخابات زود است و تا انتهای روز موضع خود را در این مورد اعلام خواهم کرد.

12:35 مظاهر پناه اف، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری آذربایجان با همکار بلاروسی خود دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی در مورد روند انتخابات؛ گفت: انتخابات در جمهوری آذربایجان به شکلی آزاد و عادلانه برگزار می شود.

12:21 سردار جلال اوغلو، رهبر و نامزد حزب دموکرات آذربایجان با حضور در شعبه اخذ رأیی واقع در منطقه سبائیل باکو رأی خود را به صندوق انداخت.

12:28 قائم مقام سازمان همکاری و امنیت اروپا: در شعب اخذ رأی ازدحام مردم مشاهده شده است؛ وی همچنین از قانونی انجام شدن روند انتخابات خبر داد.

12:20 مدیر دفتر حقوق بشر و مؤسسات دموکراتیک سازمان امنیت و همکاری اروپا از تعدادی از شعب اخذ رأی بازدید کرد.

یانس لنارچیچ، سپس در میان خبرنگاران حاضر شد و گفت: چند روز دیگر نیز در جمهوری آذربایجان خواهم ماند و مأموریت خود را به اتمام خواهم رساند.

12:19 ناظر بلغارستانی انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان، حمید حمید در شعبه اخذ رأیی در سومقاییت گفت: تا این مرحله همه چیز شفاف بوده است.

12:16 رأی گیری از اتباع آذربایجانی در سفارت جمهوری آذربایجان در گرجستان در جریان است. سفیر جمهوری آذربایجان نیز دقایقی پیش رأی خود را به صندوق انداخت.

12:13 ناظر صربستانی انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان و نماینده پارلمان این کشور ولادیمر ایلیج: تا این مرحله از انتخابات همه چیز طبق قوانین انجام شده است.

12:05 تعداد رأی دهندگان تا ساعت 12:00 اعلام شد؛ کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری آذربایجان در صد رأی دهندگان را تا ساعت 12:00 36درصد کل واجدین شرایط رأی دهی اعلام کرد.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط رفعت گل محمد اف، مدیر دفتر اطلاعات انتخابات  1میلیون و 894 هزار نفر تا کنون رأی داده اند.

11:46 جمیل حسنلی، نامزد واحد شورای ملی احزاب دموکراسی خواه جمهوری آذربایجان با حضور در شعبه اخذ رأیی در منطقه یاسمال باکو به همراه همسر و دختر اش رأی داد. وی سپس در میان خبرنگاران حضور یافت و گفت: مواضع خودم را پس از اتمام رأی گیری اعلام خواهم کرد.

وی افزود: اطلاعاتی در مورد تقلب در انتخابات به ستاد مرکزی انتخاباتی من رسیده است.

11:35 قدرت حسن قلی اف، نامزد حزب تمام خلق آذربایجان با حضور در شعبه اخذ رأی  منطقه یاسمال رأی خود را به صندوق انداخت و گفت: امید وار است انتخابات در کمال سلامت برگزار شود.

11:34 زاهد اوروج، نامزد مستقل با حضور در شعبه اخذ رأی منطقه نسیمی باکو رأی خود را به صندوق انداخت و در بین خبرنگاران حاضر شد و گفت: انتخابات به شکلی کاملا عادی و طبق روال قانونی در جریان است.

11:16 آراز علیزاده، رهبر و نامزد حزب سوسیال دموکرات آذربایجان با حضور در رشعبه انتخابیه شماره 23 منطقه یاسمال رأی خود را به صندوق رأ ی انداخت؛ وی سپس در میان خبر نگاران حاضر شد و گفت: آنگونه که به نظر می رسد فعلا انتخابات طبق روال قانونی در حال انجام است.

11:04 اوقتای اسد اف، رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان به همراه خانواده اش با حضور در شعبه انتخابیه منطقه نسیمی باکو رأی خود را به صندوق انداخت.

10:43 رأی گیری اتباع آذربایجانی مشرف شده به حج در عربستان آغاز شده است؛ رئیس اداره مسلمانان قفقاز نیز در مکه رأی خود را به صندوق انداخت.

10:23فرج قلی اف با حضور در شعبه اخذ رأی نسیمی باکو رأی خود را به صندوق انداخت؛ او سپس در میان خبرنگاران حاضر شد و گفت: ستاد انتخاباتی وی تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد تقلب در انتخابات گزارش نداده است.

10:08 یک ناظر آمریکایی انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان: از زمان آغاز رأی گیری در 6 شعبه اخذ رأی حضور یافته ام. میزان مشارکت در انتخابات بیشتر از آمریکا به نظر می رسد؛ کیفیت رأی گیری خوب است.

10:07 الهام علی اف، رئیس جمهور کنونی، رهبر و نامزد حزب ینی آذربایجان با حضور در  شعبه اخذ رأی سبائیل باکو به همراه همسرش مهربان علی اوا رأی خود را به صندوق انداخت.

9:52 حافظ حاجی اف، نامزد حزب مساوات معاصر با حضور در شعبه انتخابی شماره 31 منطقه “بینه قدی” واقع در حوزه شماره 8 رأی خود را به صندوق رأی انداخت.

9:36 رأی گیری در سفارت جمهوری آذربایجان در مسکو برای آذربایجانی های ساکن این شهر آغاز شده است.

8:16 رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات: نتایج اولیه انتخابات ممکن است تا ساعت 23:00 اعلام شود.

8:02 رای گیری در شهر شیروان 9اکتبر ساعت 8 صبح آغاز و فعالیت ایستگاه های رای گیری در اوایل صبح مشاهده شد. این منطقه  شامل 30 حوزه  انتخاباتی می باشد.

تعداد واجدین شرایط رأی دهی این منطقه در مجموع 38،568نفر می باشد و 493نفر بر انتخابات محلی نظارت دارند.

کشورهای مستقل مشترک المنافع و اروپا ، یک انجمن 6 نفره ناظر بر روند سازمان امنیت و همکاری اروپا خواهند بود. 6 همچنین ایستگاه نظر سنجی 4 و سازمان، از جمله سازمان AJF ایالات متحده در آنجا حضور خواهند داشت.

8:00 رأی گیری در 5 هزار و 492 حوزه انتخابیه  آغاز شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا