آذربایجاناخبارعمومیقره باغقره باغ

کنفرانس مطبوعاتی وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و رییس دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا

المار محمدیاروف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان از رییس دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا خواست که از ارمنستان سوال کند که آیا باکو مردم جمهوری آذربایجان را برای صلح آماده کند یانه؟!

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی آخار، المار محمدیاروف در کنفرانس خبری مشترک با میروسلاو لایچاک، وزیر خارجه اسلواکی و رییس دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا در باکو گفت: «ما هر بار در دیدار با طرف مقابل ( ارمنستان )، خواستار حل مناقشه در چارچوب اصول مادرید می شویم. ما همیشه برای آماده کردن مردم جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای صلح فعالیت می کنیم. در گزارشی که سازمان های غیردولتی آلمان تهیه کرده اند، تاکید شده است که از سال نخست پس از حل مناقشه، به توسعه اقتصادی دست خواهیم یافت.»
وزیر خارجه جمهوری آذربایجان افزود: «سخنان اخیر نخست وزیر ارمنستان اجازه نمی دهد که مثبت سخن بگوییم. به همین خاطر، ما باید خودمان را ارزیابی کنیم که در کدام جهت در مذاکره هستیم. از لایچاک هم خواهش کردم که از ارمنستان سوال کند که ما مردم را برای صلح آماده کنیم یا نه؟»
میروسلاو لایچاک، رییس دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز گفت: «با تمام توان برای حل مناقشه قره باغ تلاش خواهم کرد. پیام این سفر نیز حمایت از گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا است. ادامه مذاکرات موجب به حداقل رسیدن نقض آتش بس در منطقه مرزی شده است.»
وزیر خارجه اسلواکی همچنین اعلام کرد، سفارت این کشور در باکو گشایش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا