آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

رییس جامعه المصطفی تبریز: زخم قره‌باغ جز با آزادی درمان نمی‌شود / تصویر

حجت‌الاسلام بخت آور گفت: قره‌باغ داغی است که در ۳۰ سال گذشته بر ملت مسلمان و به ویژه شیعه تحمیل شده و زخمی نیست که به جز آزادی با چیز دیگری درمان شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، صبح امروز در جامعه المصطفی تبریز و با حضور جمعی از مردم و طلاب اعتراض به اقدام نخست وزیر ارمنستان در سفر به ایران و گرفتن عکس یادگاری با بنری به نام «قره‌باغ خاک ارمنستان است، تمام» صورت گرفت. در این تجمع اعتراضی حجت‌الاسلام والمسلمین بخت آور ضمن آرزوی آزادی قره‌باغ به مدد مسلمانان اظهار داشت: در آیات شریف قرآن جهاد بر مسلمانان در مقابل کفار واجب شمرده شده است و در این آیات آمده کسانی که مظلوم هستند و با ظلم محاربه بر انها تحمیل شده می‌توانند به مقابله با این ظلم بپردازند.

وی ادامه داد: انسان نباید بنشیند تا از سوی خداوند نصرتی به او برسد بلکه باید حرکت کند تا از سوی خدا نیز نصرت برسد مخصوصا برای کسانی که در دفاع از خود به پا خواسته‌اند، جهاد اولیه شرایطی دارد اما در خصوص دفاع از خود تمام کسانی که قدرت دارند باید به دفاع بپردازند مخصوصا کسانی که وطنشان در زیر بار ظلم از هم جدا می‌شود.

رییس جامعه المصطفی تبریز گفت: اعلی‌ترین مصداق دفاع دفاع از خاک مسلمانان در مقابل کفر است، قره‌باغ داغی است که در ۳۰ سال گذشته بر ملت مسلمان و به ویژه شیعه تحمیل شده و زخمی نیست که به جز آزادی با چیز دیگری درمان شود.

وی افزود: حادثه خوجالی جانسوز بود و انسانهایی مظلوم در این حادثه از دست رفتند، در تاریخ قبل از مسیحیت هم دیده می‌شود که در قره‌باغ مردم آذربایجان زندگی می‌کردند و از اسم آن هم مشخص است که به آذربایجان تعلق دارد نه ارمنستان.

حجت‌الاسلام بخت آور تشریح کرد: باید به همه نشان داده شود که ظالمان در خوجالی خون مظلومان را ریختند؛ ۳۰ سال از این حادثه گذشته اما نباید زمان را از دست دهیم و بگذاریم که اراضی اشغالی فراموش شده و از یادها خارج شود البته اگر از یادهم برود مطمئن باشید ظلم باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه ظلم هیچگاه پایدار نخواهد ماند، تصریح کرد: اگر ظلم باقی می‌ماند مغولانی که عالم اسلام را تصرف کردند می‌ماندند اما امروز چیزی از آنها مانده است؟ مگر در همین زمان نزدیک داعش در سوریه توانست باقی بماند؟ اما جای تاسف است که چرا باید بگذاریم زمان بگذرد و فکر کنیم آمریکا ، اروپا و … وطن ما را آزاد خواهد کرد.

حجت‌الاسلام بخت‌آور تاکید کرد: بیداری و اتحاد مردم آذربایجان و قدرت حکومت می‌تواند از وطن دفاع کند چون حکومت ضعیف نمی‌تواند باقی بماند بلکه اتحاد مردم و قدرت حکومت می‌تواند خاک وطن را آزاد کند.

منبع: آناج

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا