آذربایجاناخباراردبیلویژه

انتقال ارامنه سوریه به قره باغ نقض حاکمیت جمهوری آذربایجان است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به انتقال ارمنی های سوریه به قره باغ اشغال شده که به معنی نقض حاکمیت و تمامیت ارضی آذربایجان است، ضرورت جدایی قره باغ از آذربایجان را از برنامه های قطعی آمریکا و اروپا دانست.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه با تجلیل از جامعه پزشکی اردبیل و موسسه ریحانه که با 24 پزشک فوق تخصص، متخصص و پزشک عمومی در سالروز شهادت امام صادق(ع) برای پنجمین سال در مناطق سنی نشین استان به معالجه رایگان و تحویل مجانی دارو اقدام کردند قدردانی نمود.

 حضرت آیت الله عاملی از صداسیما به خاطر پخش این برنامه فاخر از شبکه سه کشوری تشکر کرد.

وی این اقدام پزشکان را نشان شایستگی ویژه جامعه پزشکی استان اردبیل دانست و گفت: این اقدام تجلی تعهد و حس بالای انسان دوستی در جامعه پزشکی استان اردبیل است و می تواند در کشور به عنوان یک الگوی موفق مورد اقتداء قرار گیرد.

وی همچنین این اقدام را حرکتی مهم در ایجاد وحدت بین شیعه و سنی و خنثی ساختن کید دشمنان که چشم به تفرقه امت دوخته اند دانست.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سخنان رئیس ستاد ارتش آمریکا که گفته تجزیه تنها راه حل عراق است گفت: این سخن دقیقا بیانگر مقصد بسیار شوم آمریکایی ها از تحرکات آنها در منطقه خاورمیانه است و دقیقا بخاطر رسیدن به این مقصد شوم می گویند ایران نباید در عراق و سوریه حضور داشته باشد و ایران باید سیاسیت منطقه ای خود را تغییر دهد.

وی افزود: اگر حضور استشاری ایران در عراق و سوریه نبود، این دو کشور قطعا تا به حال تجزیه شده بودند.

وی ادامه داد: راهکار آنها در تجزیه کشور ها بالابردن تلفات از طرفین درگیری و رضایت از سر ناچاری آنها به تجزیه است. همچنانکه در سودان بعد از کشته شدن دو میلیون نفر با سلاحهای اسرائیلی آنها را به تجزیه سودان وادار کردند و فردای تجزیه سودان، اسرائیل در سودان جنوبی پایگاه نظامی برپا کرد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به انتقال ارمنی های سوریه به قره باغ اشغال شده که به معنی نقض حاکمیت و تمامیت ارضی آذربایجان است، ضرورت جدایی قره باغ از آذربایجان را از برنامه های قطعی آمریکا و اروپا دانست.

وی از وزیر دفاع آذربایجان که اخیرا در جمع سربازان جبهه قره باغ گفته ما فقط با تقویت اعتقادات معنوی و مذهبی قادر به بازپس گیری قره باغ هستیم تجلیل کرد و آن را بارقه امید برای برگداندن قره باغ دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا