آذربایجاناخبار

کفن و دفن بدون اطلاع سه نظامی متهم به جاسوسی در جمهوری آذربایجان

جسد الچین میرزاعلی اف فرزند قلی، متولد سال ۱۹۸۵ ساکن روستای شاهلیق شهرستان اوجار در آذربایجان که به خیانت علیه کشور محکوم شده بود بدون اطلاع خانواده و نزدیکانش به خاک سپرده شده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از میدان تی وی، بنابر اعلام عارف احمداف، یکی از ساکنین این روستا الچین میرزاعلی اف چهارم خرداد یعنی دو روز قبل از دفن به طور نامعلوم و در شرایط نامناسب به قتل رسیده است.
وی در ادامه گفته است: یک عده نظامی ارتش جسد وی را پنجم خرداد به روستا آورده و بدون حضور خانواده اش به خاک سپردند. آن ها درخصوص علت مرگ وی هیچ سخنی به زبان نیاوردند.
این در حالی است که بنابه گفته مناف ممداف، نماینده دهیاری روستای جمیللی، جسد یکی دیگر از ساکنین شهرستان ترتر به نام مهمان حسین اف نیز به ساکنین روستای جمیللی تحویل داده شده است. علی رغم اینکه مهمان حسین اف در این روستا زندگی می کرد اما مشخصات وی در روستای آق کند به ثبت رسیده بود. مادر وی هم در روستای آق کند زندگی می کرد. پدر وی در سال ۱۹۸۰ از دنیا رفت و مهمان به همراه مادرش روستای آق کند را برای زندگی انتخاب کرده بود.
گفتنی است که جسد مهمان حسین اف به دلیل مخالفت ساکنین روستا برای دفن در نزدیکی قبرستان روستا به خاک سپرده شد.
جسد ستوان دوم ارتش تمکین نظام اوغلو، متولد ۱۹۹۳، سومین متهم همکاری با نیروهای اطلاعاتی ارمنستان نیز سی ام اردیبهشت ماه بدون اطلاع قبلی در روستای دارکند شهرستان اردوباد به خاک سپرده شده است.
بنابه گفته ساکنین روستا جسد وی توسط یک تابوت فلزی به روستا آورده شد و بدون اطلاع خانواده وی در روستا دفن گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا