اخبارگرجستان

کارخانه مشترک گرجستان و رژیم صهیونیستی در تفلیس افتتاح شد

کارخانه مشترک گرجستان و رژیم صهیونیستی ، برای تولید قطعات کامپوزیت هواپیماهای مسافربری، روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور نخست وزیر گرجستان ، نمایندگان دولت و پارلمان این کشور و مقامات رژیم صهیونیستی در تفلیس افتتاح شد .

به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری «نیوز گئورگیا» ،«گئورگی کویریکاشویلی» نخست وزیر گرجستان طی سخنانی در این مراسم ابراز امیدواری کرد در پی افتتاح این واحد تولیدی مشترک ، واحد های تولیدی در حوزه های دیگر صنعتی با همکاری اسرائیل راه اندازی شود .
ساخت کارخانه تولید قطعات هواپیما ، با ۹۳ میلیون دلار اعتبار در سال ۲۰۱۵ میلادی از سوی دولت گرجستان و با همکاری شرکت اسرائیلی – رژیم صهیونیستی – Elbit Cyclone آغاز شد .
این کارخانه در اراضی نزدیک به فرودگاه بین المللی تفلیس احداث شده و قطعات برای هواپیماهای مسافری مانند درب ها، سطوح آیرودینامیکی، پانل های کنترل و سایر قسمت های هواپیما را تولید خواهد کرد .
بنا به این گزارش ، کارخانه مشترک گرجستان و رژیم صهیونیستی ، نخستین محصولات خود را اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی و در پی دریافت گواهینامه آغاز می کند .
این کارخانه در پنجمین سال فعالیت خود به حد اکثر ظرفیت تولید می رسد وبا ۳۰۰ نیروی کار، در سال بیش از ۶۰ میلیون دلار محصول تولید می کند .
در حال حاضر در این کارخانه با بیش از ۶۰ کارمند که در تل آویو آموزش دیده اند ، مشغول کار هستند و محصولات تولیدی ان بطور کامل صادر خواهد شد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا