آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

پایگاه اینترنتی مدیانیوز:باکو با حضور جدایی طلبان قره باغ در مذاکرات صلح میان آذربایجان و ارمنستان موافقت نخواهد کرد

یک پایگاه اینترنتی جمهوری آذربایجان تاکید کرد باکو با حضور جدایی طلبان قره باغ در مذاکرات صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان موافقت نخواهد کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،پایگاه اینترنتی « مدیا نیوز» جمهوری آذربایجان طی مقاله ای ، رفتار انفعالی باکو در قبال سفر نیکول پاشینیان ، نخست وزیر جدید ارمنستان به شهر شوشی برای حضور در مراسم بیست و ششمین سال استقرار نیروهای نظامی ارمنی در این شهر را تثبیت کننده حاکمیت ارامنه بر قره باغ دانست.
مدیانیوز در مقاله ای تحت عنوان ” چرا بالگرد حامل پاشینیان هدف قرار نگرفت؟ ” ؛ نوشت : « پاشینیان با سفر به خان کندی و گفتگو با «باکو ساهاکیان»، رییس جمهوری خودخوانده قره باغ و حضور در مراسم بیست وششمین سال اشغال شوشا ( شوشی ) ، به انتظاراتی که در جمهوری آذربایجان از وی وجود داشت، خط بطلان کشید و نشان داد که برای حفظ وضع موجود تلاش خواهد کرد».
مدیا نیوز افزوده است : « پاشینیان در این سفر بر ضرورت حضور مردم قره باغ کوهستانی در مذاکرات صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ تاکید کرده است. پاشینیان به این هدف خود نخواهد رسید. اما تلاش می کند به این ترتیب، مناقشه قره باغ را پنج تا ده سال دیگر طولانی تر کند. باکو اجازه این را نخواهد داد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا