آذربایجاناخبارویژه

چرا در جمهوری آذربایجان دستور عفو عمومی شامل حال اسلام گراها نمی شود؟

دستورعفو  رئیس جمهور شامل محبوسین دیندار نشد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، امروز نشست مشترکی در مرکز حزب اسلام در باکو برگزار شد. در این باره سایت اسلام سسی به نقل از واحد مطبوعات  حزب اسلام  گزارش داد  که  این  نشست با دستور کار و بحث در خصوص مسائل روزمره  ،  برگزاری تظاهرات شواری ملی  در 12 اکتبر ، سفر رئیس گروه مینسک  به کشور و در خصوص صلح و سازش  بزرگ   و همچنین مسائل روز جهان بحث و گفت و گو کردند.

 اوزیل حیدرلی : درباره موضوعاتی که بحث شده ، توضیحاتی را بیان کرد.، نسشت شورای ملی در تاریخ 12 اکتبر صورت گرفته ودر این نشست درباره موضوعات مختلف گفت و گو انجام پذیرفته است.

عده ای ،این تعداد  را 900-600  نفر گفته اند و عده ای هم 5000-4000 نفر گفته اند. اما در کل نمی توان به صورت واقعی این تعداد را درست بیان کرد. اما در کل نمی توان این تجمع را موفقیت آمیز خواند. در این بین برافراشتن  پرچم داعش  نشانه این است که این تجمع به خوبی برنامه ریزی و برگزار نگردید.

ناطق در سفر معاونان ATET ،سفر آنها را  مانند خاکستر طوطیای چشم عنوان کرد .وی همچنین در خصوص  اتفاقات ل مهم صورت گرفته در جهان ،سوریه و عراق سخن رانی کرد و با کسانی که از تروریست های غربی دچار زیان شده اند ابراز همدردی کرد و درباره وضع کشور عراق و اهمیت آن برای سایر کشورهای مسلمان دیگر جهان سخنرانی کرد.

معاو  حزب اسلام :  وقار ایبایف

حاج محسن صمداف  در حال حاضر در زندان شماره 12 نگهداری می شود و هم چنین حاج آبگول و حاج طالع به زندان انفرادی منتقل شده اند و و حاکمیت  همچنان فشار بر خادمان دینی جامعه را افزایش می دهد را اذعان کرد. وقار ایبایف  دستورالعمل عفو رئیس جمهور را یک امر فرمالیته بیان کرد و بیان کرد که این عفو شامل انسانها بی گناه نمی شودو با تاسف نام این دستورالعمل را “عفو انسانهای بی گناه حبس شده در زندان ” نام گذاری کرده اند.

معاون سیاسی حزب اسلام : عاکف حیدرلی درباره جوانب مثبت و منفی نشست 12 اکتبر شورای ملی سخنرانی کرد. دراین تجمع  پرچم های کشورهای مختلف از اروپا و حزب های مختلف از داخل کشور و کشورهای که ادعای دموکراسی می کنند جمع شده بود و درباره ضررهایی که ممکن است در آینده برای اسلام وسایر کشورها پیش آید گفت و گو  کردند،شورای ملی در حمایت از حاج محسن خیلی ضعیف عمل می کند و نوشته هایی که در حمایت از حاج  محسن در دست دارند خیلی کم است . و این امر را ، از کمی معلومات آنها  می دانند.

حیدر لی در خصوص اقدامات گروه مینسک  درباره  قره باغ  ، آنها را بی اهمیت دانسته و ضررهایی که به وسیله آنها به آذربایجان وارد می شود را گوش زد کرد. او درباره نزدیک شدن بزرگان آذربایجان به سران اتحادیه اروپا  به حاضران خبر داد و هدف های شخصی آنها را بر ملاء کرد و درآخر درباره اتفاقات اخیر  در جهان گریزی زد .

عضو  فعال  جوانان حزب اسلام:  راشد داداشاف:  درباره برگزاری تجمع  شورای ملی  و همچنین برافراشته شدن پرچم داعش در این تجمع  گفت که این پیامی بود از  یک قدرت پنهان در جامعه  که باید در مورد آن هوشیار بود . وی همچینین بیان کرد که :(همه ای این بازی ها نه به نفع اسلام است نه به نفع آذربایجان ،و همچنین فشارها برعلیه حاج محسن به نظر من احساسات منفی در بر دارد)

کربلائی المار یکی از اعضای  حزب اسلام: :درباره شرکت نکردن حزب اسلام در تجمع  شورای ملی  تایید کرد و گفت که  این تصمیم درستی بود.

او درباره عدم حل شدن مشکل قره باغ تا زمانی که دست غربی ها برای میانجی گری این امر وجود دارد بیان کرد که همان طوری که 20 سال است این مشکل حل نشده و به گفته حزب اسلام گرا که تا زمانی که برگزاری نشست مشترک ATET  زیر نظر حکومت باشد ،درباره حل مسئله قره باغ این امر طبیعی است که حکومت  مانع این امر شوند.

حاج الشن اروج اف: در باره موضوع این مذاکره و بیانیه های که مطرح شد و عقایدو نظرات مشترکی که اتفاق افتاد سخرانی  کرد.

حاج علیار: در  خصوص تجمع 12 اکتبر  و زیان های برگزاری آن و  همچنین تفاوت اسلام گراها با فرق دیگر در خصوص برخورد با  مسائل  مختلف سخنرانی کرده و گفت، واقعیت و مذهب اسلام گراها ، بر اساس خواست و اراده مردم از ایمان تزلزل ناپذیر  آنها برخواسته و در  رویدادها و اتفاقات می توان به همین مردم تکیه کرد.وی در ادامه گفت که آزادی تمامی زندانیان که با اتهامات ساختگی به  زندان افتاده اند برای مردم ما بسیار اهمیت داشته و خاطر نشان کرد که  برای هر شخص با ایمان و مسلمان واجب هست که در این راه هر اقدامی را که می تواند انجام دهد .

نامیق ممد او آزادی قره باغ به دست هیچ کشور بیگانه و هیچ سازمانی  امکان پذیر نیست و این امر فقط در دست هم وطنان خودمان است.

رئیس  شعبه جوانان  حزب اسلام وقار عبدالله اف : در پاین این جلسه  درباره این نشست و معلومات به روز سخنرانی کرد .

وی همچنین  در خصوص  زندانیانی که بدون دلیل در زندان هستند و درباره آزادی قره باغ  گفت که جوانان مومن و باایمان حاضرند که جان خود را در این راه فدا کنند و همچنین در خصوص مسائل  سیاسی روز  دنیا اخباری را  به اطلاع حضار رساند .

در این نشست در خصوص رای دادگاه  عربستان سعودی  وحکم اعدام برای  روحانی شیعه  شیخ باقر نمر صحبت و اعلام شد که این رای  مورد اعتراض حزب اسلام بوده  و  مقرر شد یادداشت  اعتراض  آمیز  حزب اسلام به سفارت عربستان سعودی  ارسال گردد.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا