اخبارروسیه

مفتی مسلمانان روسیه: داعش توطئه ای علیه جهان اسلام است

 ‘ نفیق الله آشیروف’ مدیر شورای مفتی های روسیه و رییس اداره مسلمانان بخش آسیایی این نهاد گفت: گروه تروریستی داعش توطئه ای علیه جهان اسلام و تدارک دیده شده از طرف غرب است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،  آشیروف در گفت وگو با خبرنگاران گفت: تمام اقدامات شرورانه داعش علیه مسلمانان و کشورهای اسلامی هدف گیری شده و این توطئه بسیار خطرناک است.

مفتی مسلمانان روسیه با اشاره به اینکه داعش طرح کشورهای غربی و آمریکا و اسراییل برای تضعیف جهان است، افزود: این توطئه به گونه ای طراحی و ساخته و پرداخته شده که جهان اسلام را بدنام می کند. مسلمانان جهان باید مراقب این طرح خطرناک باشند و فریب آن را نخورند.

وی گفت: در تمام موعظه ها و دیدارهای خود با علمای مسلمان و مردم سعی می کند در مورد داعش افشاگری کند زیرا این طرح بر علیه مسلمانان و جهان اسلام است و با هدف خدشه دار کردن وجهه اسلام اجرا می شود.

آشیروف افزود: جوانان مسلمان در تمام نقاط جهان باید مراقب باشند در دام داعش نیفتند و والدین مسلمان هم باید در مورد این خطر بزرگ روشنگری کنند.

مدیر شورای مفتی های روسیه با اشاره به اینکه ‘مبارزه کنونی آمریکا و متحدانش علیه داعش به هیچ وجه موثر نیست و با نابودی چند موضع یا خودرو متعلق به تروریست ها نمی توان این طاعون را ریشه کن کرد’ افزود: این نوع مبارزه عوامفریبی بیش نیست و سازمان های اطلاعاتی غربی در پیدایش گروه های تروریستی همچون داعش نقش اصلی داشته و این گروه ها را برای ضربه زدن به کشورهای اسلامی به وجود آورده اند. اگر واشنگتن واقعا درصدد مقابله با این گروه و ریشه کنی آن بود، با کشورهای منطقه همچون سوریه و ایران همکاری می کرد.

مفتی مسلمانان روسیه درباره اقدامات گروه داعش در سه سال اخیر گفت: این گروه تروریستی تاکنون ضربات شدیدی بر پیکر عراق و سوریه، دو کشور بزرگ اسلامی منطقه خاور میانه، وارد کرده و در واقع ماموریت محوله از طرف غرب را انجام داده است.

آشیروف ادامه داد: کشورهای اسلامی باید برای مبارزه با این گروه با یکدیگر متحد شوند و اجازه ندهند دشمنان اسلام از این طریق به دین مبین اسلام و امت جهانی اسلام ضربه بزنند.

انتهای پیام /د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا