آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهعمومی

چاووش اوغلو خبر داد؛ توافق جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر مفاد اصلی پیمان صلح

وزیر خارجه ترکیه گفت: جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر مفاد اصلی پیمان صلح شامل به رسمیت شناختن تمامیت ارضی یکدیگر، تعیین مرزها و غیره توافق کرده‌ اند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مولود چاووش‌ اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر مفاد اصلی پیمان صلح شامل به رسمیت شناختن تمامیت ارضی یکدیگر، تعیین مرزها و غیره توافق کرده‌ اند.

وی افزود: گفت‌وگوی توافق صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان و مذاکرات بر سر عادی‌سازی روابط بین ایروان و آنکارا نمی‌تواند مجزا از هم انجام شود.

وزیر خارجه ترکیه با بیان این که بارها در این خصوص صحبت کرده‌ ایم، افزود: ترکیه در امر عادی‌سازی روابط خود با ارمنستان صادق است.

وزیر خارجه ترکیه، گفت‌وگوهای هفته گذشته بین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در پراگ را مثبت ارزیابی کرد.

از سوی دیگر، واهان هونانیان، سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان در واکنش به اظهارات چاووش‌ اوغلو، گفت: مذاکرات با آذربایجان همچنان ادامه دارد و بعد از نشست پراگ تا به حال هیچ تحول جدیدی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: در صورت بروز اتفاقات جدید، همچون گذشته، مراتب را به اطلاع عموم خواهیم رساند.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا