آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومیگرجستان

برگزاری رزمایش کماندوهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان موسوم به «عقاب قفقاز»

رسانه‌‌ها از آغاز رزمایش «عقاب قفقاز 2022» در گرجستان و با مشارکت نیروهایی از جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان خبر دادند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، منابع رسانه‌ ای روز سه شنبه از شروع رزمایش «عقاب قفقاز ۲۰۲۲» در گرجستان و با مشارکت نیروهایی از جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، نیروهای یگان‌های ویژه جمهوری آذربایجان، گرجستان و ترکیه رزمایش مشترک «عقاب قفقاز ۲۰۲۲» را امسال به میزبانی گرجستان آغاز کردند.

به گفته وزارت دفاع گرجستان، هدف از این آموزش تعمیق هماهنگی یگان‌های نیروهای ویژه گرجستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه است. این سه کشور تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، قابلیت همکاری و قابلیت‌های فرماندهی را افزایش و بهبود می‌بخشند.

تمرکز اولیه این رزمایش بر مبارزه در یک منطقه پرجمعیت و انجام عملیات ویژه خواهد بود. این تمرینات سالانه در هر سه کشور به صورت چرخشی برگزار می‌شود. سال گذشته این رزمایش به میزبانی ترکیه برگزار شد.

گرجستان روابط گرم نظامی با باکو و آنکارا دارد و نیروهای جمهوری آذربایجان با توجه به تنش با ارمنستان به شدت سعی در خفظ آمادگی رزمی خود دارند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا