ویژه

پهلو گرفتن ناو آمریکایی در استانبول در بحبوحه تنش های آنکارا-واشنگتن

در اوج تنش ها بین آنکارا و واشنگتن، یک ناو نیروی دریایی آمریکا با عبور از تنگه بسفر در نزدیکی کاخ «دولما باغچه» استانبول پهلو گرفت

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ناو آمریکایی «نیتز» روز جمعه وارد آب‌های ترکیه شد و با عبور از تنگه «بسفر» در نزدیکی کاخ «دولما باغچه» در بخش اروپایی استانبول پهلو گرفت.

این ناو پس از عبور از تنگه بسفر، پرچم ترکیه را نیز در کنار پرچم آمریکا برافراشت و پس از توقف پذیرای خبرنگاران و عکاسان شد و «جفری فلیک» سفیر آمریکا در ترکیه به همراه «کتی جاکوبسن» فرمانده این ناو به سؤال خبرنگاران پاسخ دادند.

سفیر آمریکا در این کنفرانس خبری گفت: واشنگتن و آنکارا دو متحد بزرگ در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند. فرمانده این ناو نیز ترکیه را هم پیمانی مهم برای آمریکا توصیف کرد.

ناو نیتز قرار است روز جمعه آتی استانبول را ترک کند، اما تا ۳۴۰ روز قرار نیست از منطقه خارج شود.

این ناو در شرایطی در استانبول حضور دارد که آمریکا به همراه هشت کشور اروپایی اعلام کرده‌ اند که کنسولگری خود در این شهر را به طور موقت تعطیل می‌کنند، اقدامی که با واکنش شدید ترکیه مواجه شد و آنکارا سفرای آمریکا و کشورهای اروپایی را احضار کرد.

ایالات متحده آمریکا و چندین کشور اروپایی در روزهای گذشته به شهروندان خود هشدار داده بودند از حضور در رویدادهای جمعی و مراکز توریستی در استانبول خودداری کنند. این کشورها دلیل این اطلاعیه را افزایش احتمال وقوع حادثه تروریستی در ترکیه عنوان کرده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا