آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومی

درخواست روسیه از قانون‌ گذاران اروپایی برای مجازات عاملان آتش‌ زدن قرآن

رئیس مجلس علیای پارلمان روسیه گفت: مسکو عمیقا از سری اعتراضات اخیر در شمال اروپا که در جریان آن قرآن را آتش زده‌ اند، نگران است و از قانون‌گذاران اروپایی می‌خواهد تا علنا مسئولان هتک حرمت قرآن را محکوم و آنها را مجازات کنند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ولنتینا ماتوینکو، رییس مجلس علیای پارلمان روسیه در پستی در تلگرام نوشت: سناتورهای روسیه از قانون گذاران اروپایی می‌خواهند تا به صورت علنی اقدامات تندروها و افراط گرایان را به عنوان تجلی عدم تحمل مذهبی محکوم کنند و اقدامات لازم را برای حفاظت از حق آزادی مذهبی مسلمانان و نمایندگی از مذهب‌ شان انجام دهند و همچنین عاملان این هتک حرمت را به سزای عملشان برسانند.

وی افزود: اعضای مذاهب مختلف روسیه و نه تنها مسلمانان عمیقا نسبت به این هتک حرمت قرآن در اروپا شوکه و متعجب شده‌ اند. در همین حال، عدم یک واکنش مناسب به این اقدامات افراط گرایان از سوی دولت‌ها و پارلمان‌های کشورهای اروپایی به شدت ناراحت‌کننده است.

21 ژانویه سال جاری میلادی، راسموس پالودان، راستگرای افراطی سوئدی-دانمارکی و رهبر حزب راست افراطی “استرام کرس” یک نسخه از قرآن را در دانمارک و سوئد و در اعتراض به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه سوزاند. اعتراض مشابهی نیز توسط یک سیاستمدار راست افراطی و رهبر گروه اسلام هراسی در هلند انجام شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا