آذربایجاناخبارایران

سفر هیات اقتصادی جمهوری آذربایجان به تهران

 وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان و هیات اقتصادی این کشور برای مذاکره با مقامات کشورمان و پیگیری نتایج و تصمیمات اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی به تهران می آید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان که همزمان ریاست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی کشورش را نیز برعهده دارد از روز سه شنبه 26 شهریور ماه به مدت سه روز در راس هیاتی بلندپایه وارد تهران خواهد شد.

این هیات شامل چندین معاون وزیر از جمله وزارتخانه های امور خارجه، انرژی، اقتصاد و صنایع، راه و ترابری، حوادث غیر مترقبه و روسای شرکتهای نفت و گاز و انرژی از قبیل سوکار و آذر انرژی و همچنین معاون اول رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان است که به دعوت محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ریاست ایرانی کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی از کشورمان دیدار خواهند کرد.

این سفر به دنبال برگزاری موفقیت آمیز نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی مردادماه سال جاری در شهر باکو صورت می گیرد.

همچنین با توجه به گسترش روابط میان دو کشور و فضای جدید در مناسبات خارجی کشورمان، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خرداد سال گذشته، روابط دو طرف در تمام سطوح وارد مرحله نوینی شده است.

در این سفر قرار است نتایج و تصمیمات اجلاس کمیسیون اقتصادی و مفاد اسناد توافق شده مورد پیگیری طرفین قرار گیرد.

همچنین مصطفی یف در مدت اقامت خود در تهران با تعدادی از وزرا و مقامات عالی کشورمان دیدار خواهد داشت.

وی در این سفر در تلاش است که با توجه به دعوت رسمی آقای الهام علیف رئیس جمهوری آذربایجان از جناب حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برای سفر به آن جمهوری، مقدمات انجام این سفر را فراهم کند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات اعلام کرد، وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان در خلال حضور در تهران از تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی کشورمان نیز بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام /د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا