آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

پاشینیان: باکو به پیشنهاد پیمان صلح ما پاسخ نداده است

نخست وزیر ارمنستان در پارلمان این کشور مدعی شد: جمهوری آذربایجان هنوز به پیشنهاد پیمان صلح با ایروان پاسخ نداده است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز،‌ نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه در پارلمان این کشور گفت که جمهوری آذربایجان به پیشنهاد پیمان صلح با ایروان پاسخ نداده است.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در نشست پرسش و پاسخ در پارلمان این کشور گفت: ایروان هنوز پاسخی از باکو در زمینه پیش نویس پیمان صلحی که اوایل سال جاری ارسال کرده بود، دریافت نکرده است.

پاشینیان در این زمینه گفت: وقتی پاسخ آنها را دریافت کنیم، پاسخ دادن به آن مدتی طول می‌کشد و حدس می زنم پس از مدتی واکنش نشان داده شود.

بر اساس این گزارش، پیشنهادات صلح با جمهوری آذربایجان که سال گذشته رونمایی شد شامل مجموعه‌ای از اصول اساسی توافق صلح با ارمنستان همچون به رسمیت شناختن متقابل حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر، تایید مجدد بر عدم ادعای به یکدیگر و تعهد قانونی الزام آور برای عدم طرح چنین ادعاهایی در آینده، خودداری از تهدید امنیت یکدیگر، تعیین مرزها و رفع انسداد خطوط حمل و نقل است.

پاشینیان در ادامه گفت: «پیشنهاداتی که قبلا در مورد باز کردن مسیر ارتباطی، تضمین امنیت مرزها ارائه کرده بودیم، همگی به قوت خود باقی هستند.»

وی از آمادگی اش برای امضای هر چه زودتر این سند که تضمینی برای صلح و ثبات پایدار در منطقه خواهد بود، خبر داد.

این در حالی است که اخیراً وزیر خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شده ارمنستان پیشنهاد اخیر این کشور را رد کرده است. «جیحون بایرام اف» روز شنبه اعلام کرد که ارمنستان پیشنهاد باکو برای ایجاد «ایست بازرسی» در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان را رد کرده است.

بایرام اف مدعی شد: «ارمنستان از مذاکره با آذربایجان اجتناب می‌کند. باکو آماده است تا ارمنی‌های ساکن قره‌باغ را در جامعه جمهوری آذربایجان ادغام کند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا