آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

دیدار رؤسای جمهوری آذربایجان و عراق در باکو

رئیس جمهور عراق در باکو با «الهام علی اف» همتای خود در جمهوری آذربایجان دیدار و رایزنی کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق روز چهارشنبه در کاخ ریاست جمهوری در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان با «الهام علی اف» رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، در این دیدار روابط دوجانبه عراق و جمهوری آذربایجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر لزوم بهبود و توسعه آن توافق شد و رئیس جمهور عراق بر اهمیت گسترش افق همکاری مشترک در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه گذاری، گردشگری و انرژی به نحوی که منافع دو کشور را تأمین کند، تأکید کرد.

«عبداللطیف جمال رشید» در این دیدار افزود: عراق پس از پشت سر گذاشتن بسیاری از چالش‌ها و تشکیل دولت، در وضعیت ثبات مشخصی در سطوح سیاسی، اقتصادی و امنیتی به سر می‌برد. عراق به سمت بهتر شدن تغییر کرده است و به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان ملل، روابط خارجی عالی دارد و میانجیگری‌های مهمی را در سطح منطقه انجام داده است تا دیدگاه‌ها را نزدیک تر کند.

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار از همتای عراقی خود برای پذیرش دعوت و شرکت در اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد تشکر و تأکید کرد که سفر رئیس جمهور عراق فرصت مناسبی برای بحث در مورد تقویت و تحکیم روابط دوجانبه بین دو کشور در سطوح مختلف است.

وی با اشاره به تمایل کشورش به گسترش حوزه همکاری و هماهنگی با عراق به ویژه در زمینه‌های کاری، ساختمانی و صنعتی، افزود که فرصت‌هایی برای گسترش بیشتر روابط اقتصادی بین جمهوری آذربایجان و عراق به گونه‌ای که خواسته‌های مردم دو کشور برای پیشرفت و سعادت را تأمین کند، وجود دارد.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، در دیدار رؤسای جمهور عراق و جمهوری آذربایجان، «صالح الحسناوی» وزیر بهداشت عراق و «مکی المعموری» کاردار سفارت عراق در باکو نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا