آذربایجاناخبارعمومیویژه

مبلغ فرقه «نورچی» در جمهوری آذربایجان امام مهدی (عج) را دروغین و ساختگی معرفی کرد

در ادامه موج واکنش های الحادی به حضور گسترده مردم جمهوری آذربایجان در مراسم های عاشورا و اربعین امسال، پایگاه اینترنتی « a24 » جمهوری آذربایجان، (یکی از رسانه هایی که در این جمهوری بطور مستقیم تحت کنترل عوامل رژیم صهیونیستی اداره می شود)، به نقل از «الشاد میری»، مبلغ فرقه «نورچی» ترکیه در جمهوری آذربایجان ، قرآن کریم را غیرمقدس و مهدویت را ساختگی قلمداد کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پایگاه اینترنتی « a24 »( سردبیر این سایت ، عزیز علی بیگلو است که آشکارا رژیم صهیونیستی را در جمهوری آذربایجان تبلیغ می کند) به نقل از الشاد میری که در رسانه های باکو کارشناس الهیات معرفی می شود، نوشت : « فرق این کتاب با سایر کتاب ها چیست؟ اگر به زبان عربی نبود، چه می خواستید بگویید؟ ما اکنون در حال اجرای یک نظرسنجی هستیم که در آینده نزدیک نتایج آن اعلام خواهد شد. من آن را در کانال خودم منتشر خواهم کرد. تصور کنید که کتابی وجود دارد که به زبان آذری بر رویش نوشته است کتاب مقدس. کتابی که اکنون به آن مقدس می گویید، تورات است. در هیچ آیه ای از قرآن کریم، مقدس بودن این کتاب نیامده است. کاغذی که این کتاب در آن چاپ می شود، با سایر کاغذها چه فرقی دارد؟ آیا تنها فرق، در وجود الفبای عرب در این کتاب است؟ در این صورت، با این منطق، الفبای عربی مقدس است. خوب، در این صورت این سوال را مطرح می کنم : آیا زبان عبری که زبان تورات است، مقدس است؟ یا زبان آرامی که عیسی پیامبر به آن می نوشت، مقدس است؟ نخستین انجیلی که اکنون در اختیارمان است، به زبان یونانی است. آیا این زبان مقدس است؟ وقتی کتابی به عربی به دست انسان ها می دهید، اصلا نمی دانند که آیا قرآن است یا داستانی عشقی. اگر به موسسه نسخ خطی جمهوری آذربایجان برویم، بسیاری از مطالب به همین زبان عربی نوشته شده است که آن را الفبایی می دانیم که کهنه نمی شود.»
« a24 » همچنین به نقل از الشاد میری، امام مهدی (عج) را دروغین و ساختگی معرفی کرد .
الشاد میری با ادعای اینکه در کتبی که نخستین بار پس از رحلت پیامبر (ص) نوشته شده اند، هیچ جمله ای درباره امام مهدی (عج) نیامده است و هیچ حدیثی در این باره وجود ندارد، گفت : « شیعیان ادعا می کنند که شش هزار حدیث درباره مهدی وجود دارد و ۴۰۰ حدیث از منابع سنی است. من در این باره تحقیق کردم. در «مسند» احمد پیامبر (؟)۱۲ روایت، در «السنه » ابن مایجه ۸ ، در «سنن» ابوداوود ۸ و در «سنن» ترمیزی ۳ روایت درباره مهدی وجود دارد. اینها ( شیعیان) ۴۰۰ روایت را از کجا درآوردند؟»
الشاد میری در پاسخ به سوال این سایت ( صهیونیستی) مبنی بر اینکه تمامی احادیث درباره مهدی دروغ است؟، گفت : « سلفی ها ، ابن قیم الجوزیه را به عنوان عالمی مشهور قبول دارند. واقعا هم همینطور است. او می گوید که تمامی روایت های نوشته شده درباره مهدی ضعیف و ساختگی است، اما در این موضوع، آنقدر حدیث وجود دارد که برغم ضعیف بودنشان، انسان را به درست بودنشان قانع می کند. این جمله دارای تضاد است. همه ( این احادیث) ضعیف و ساختگی هستند، اما آنقدر زیاد هستند که ( می توان گفت) این همه دروغ امکان پذیر نیست.»
الشاد میری در پاسخ به این سوال که « در این صورت، آیا مهدی نخواهد آمد؟» ، گفت : « مهدی بیاید چه می کند؟ ببینید در روایات چه ها وجود دارد: می گویند اگر حتی یک روز هم به قیامت مانده باشد، مهدی خواهد آمد. مهدی خواهد آمد و تمامی انسان ها را هدایت خواهد کرد. دجال را خواهد کشت. حال آنکه در قرآن ، حتی یک کلمه نیز در این باره وجود ندارد. مهدی خواهد آمد و به همراه عیسی خوک را خواهد کشت. یک سوال می پرسم: در قرآن آیه ای وجود دارد که می گوید نوح علیه السلام برغم اینکه زیاد عمر کرد، افراد خیلی اندکی را توانست هدایت کند. محمد پیامبر (ص) نتوانست عموی خود را هدایت کند، اما مهدی خواهد آمد و انسان های آن دوره را هدایت خواهد کرد. خدا در قرآن کریم به پیامبر می گوید که تو نمی توانی به کسی که می خواهی، راه راست را نشان دهی. اما، خدا به هرکس که بخواهد راه راست را نشان می دهد. یعنی کاری را که پیامبر نتوانست بکند، مهدی می آید و انجام می دهد؟ آیا مهدی تا این قوی است؟ »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا