آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومیناردارانویژه

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهدای نارداران همزمان با شب شهادت امام حسن عسگری(ع) در اردبیل برگزار شد/تصاویر

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهدای نارداران با حضور پرشور اقشار مختلف مردم ولایت مدار اردبیل واقع در امامزاده سید صدرالدین برگزار گردید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،در این مراسم که امروز(یکشنبه) پس از نماز مغرب و عشاء با حضور اقشار مختلف مردم و هیاتهای حسینی برگزار گردید پس از تلاوت قرآن کریم، آقای شکیبا یکی از اعضای هیات امنای امامزاده سید صدرالدین ضمن خوش آمد گویی به حضار ، به  تشریح آخرین وضعیت اسلامگرایان در جمهوری آذربایجان و محبوسین اسلامگرا پرداخت  و  بیانیه ۶ بندی جمعی از تشکلهای های مردم نهاد استانهای آذری نشین جمهوری اسلامی ایران را به مناسبت دومین سالگرد حادثه شهدای نارداران برای حضار قرائت نمودند.

حجت‌الاسلام نظری، استاد حوزه و دانشگاه که سخنران اصلی این مراسم بود طی سخنانی اظهار داشت: آمریکا از چندین سال پیش طرح خاورمیانه بزرگ را در دستور کار داده است و تلاش دارد که این منطقه را تحت سلطه خود درآورده و کشتار مردم در کشورهای عراق و سوریه نیز برای تحقق این رویا است.

وی گفت: نظر ما در مقابل آمریکا این است که باید یک خاورمیانه اسلامی وجود داشته باشد و آمریکا غرب برای مبارزه با این تفکر در تمامی دنیا به اسلام، شیعیان و در نهایت به ایران نقشه‌های شومی را اجرایی می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: حمله به اسلام، قرآن و شیعیان نتیجه افکار تمدن غرب علیه اسلام و پیامبر اسلام بوده و همانطور که بعد از ایران بزرگترین کشور شیعه جمهوری آذربایجان است برنامه‌هایی برای سرکوب شیعه در این کشور انجام دادند.

 استاد دانشگاه های تبریز  با بیان اینکه جمهوری آذربایجان  پس از ایران دومین کشور شیعه جهان است نه عراق، خاطرنشان کردند:حکومتی که ۸۵ درصد آن را شیعیان تشکیل می دهد وظیفه دارد از قرآن حفاظت و از پیامبر و اهل بیت (ع) آن دفاع نماید نه اینکه بیرق امام حسین (ع) را جمع و عزادارن و سوگواران  آن حضرت را با بهانه های واهی  دستگیر کنند اما مسابقات مستهجن و غیر اخلاقی موسیقی یورویژن را در این کشور برگزار و از  رژه همجنسبازان   که  حتی ترکیه نیز از  قبول آن امتناع  نمود استقبال نماید .

حجت الاسلام نظری خاطر نشان کرد؛ کسی که دست مرجع تقلید خویش را به نشانه اردات بوسه می زند مزدور نیست و نباید با تهدید و ترعیب شیعیان را بازداشت و  زندانی کرد و یا اینکه فرزند شهید را بخاطر انتشار  عکس پدر شهیدش  در فضای مجازی دستگیر کنند. آیا فرزند یک شهید حق ندارد عکس پدرش را منتشر نماید؟ آیا گذاشتن نام حضرت ابوالفضل بر فرزند خویش جرم است؟ آیا عزدار امام حسین(ع) را با اتهامات واهی از قبیل حمل مواد مخدر و تروریست خواندن در شأن یک حکومت اسلامی است؟

ایشان  افزودند  که مسولین جمهوری آذربایجان باید در نظر داشته باشند که  نمی توان صدای عدالت خواهی را با این گونه اقدامات واهی خفه نمود، زیرا امسال در سامرا خود به عینه مشاهده کردم که مردم جمهوری آذربایجان علی رغم این همه تهدیدات امنیتی و جانی چگونه در این شهر حضور یافته و با سر دادن شعارهای حسینی و با در دست داشتن پرچم جمهوری آذربایجان و بیرق امام حسین(ع)  شور و شوقی خود را نسبت به اهل بیت(ع) از خود بروز داده و محبت خود را به اهل بیت (ع) نشان می دادند.

وی تصریح کرد؛آیا می شود این شور و شوق عظیم مردمی را نسبت به امام حسین (ع) نادیده گرفت و آنان را در زندان قرار داد و یا نیست و نابود کرد. نه اشتباه نکنید آنان در دستانشان قرآن دارند و بر زبانشان یا حسین یاحسین جاری  است  و با این اقدامات  نمی‌توانند یاران امام حسین(ع) را از بین ببرند چرا که چراغ قرآن و اسلام هیچگاه خاموش نمی‌شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه در جمهوری آذربایجان فروش کتب اسلامی و خواندن آن و گفتن یا حسین یاحسین جرم بوده و در مقابل مسولان طراز اول رژیم صهیونیستی  به این کشور دعوت می گردند تا برای آنان گنبد آهنین مستقر نمایند افزود:آیا ندیدید که سیدحسن نصرالله  چطور با موشک های حزب الله ، چطور گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را  از کار انداخت و هیمنه پوشالی صهیونیست هارا از بین برد .

حجت الاسلام نظری  با بیان اینکه هنوز درد و یاد شهدای قره باغ در دل مردم باقی مانده و زنده است گفت:آیا می خواهی با روحانیت مقابله کنی؟ حداقل از گذشتگان درس عبرت بگیرید که عاقبتشان به تباهی و نابودی کشیده شد؟

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: تضییقات صورت گرفته بر علیه دینداران جمهوری آذربایجان با هدایت و نقشه‌های رژیم صهیونیستی  در این کشور بوده و این رژیم کودک کش  می‌خواهد جمهوری آذربایجان را نیز به فساد کشیده و پرچم اسلام و شیعه را در این کشور پایین آورند.

 همچنین در پایان این مراسم با مداحی کربلائی قادر ساعی حاضرین به سوگواری پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا