آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقفقاز جنوبی

وزیر خارجه ارمنستان وارد تهران شد

وزیر خارجه ارمنستان برای شرکت در نشست فرمت موسوم به ۳+۳ وارد تهران شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه فرمت گفتگوهای ۳+۳ بعداز ظهر روز یکشنبه ۳۰ مهر ماه در رأس هیأتی وارد تهران شد.

براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان وزیر خارجه ارمنستان برای شرکت در این نشست امروز وارد تهران شد.

نشست فرمت موسوم به ۳+۳ با حضور وزرای خارجه ایران، ارمنستان، روسیه، جمهوری آذربایجان و ترکیه قرار است امروز دوشنبه اول آبان ماه به ریاست حسین امیرعبداللهیان در تهران برگزار شود. وزیر خارجه گرجستان در این نشست شرکت نخواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این آمادگی خود را برای برگزاری نشست وزرای خارجه فرمت ۳+۳ (ایران، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان) اعلام کرده بود.

موضوعات مربوط به منطقه قفقاز جنوبی و راه‌های گسترش همکاری‌ها از جمله مباحث مورد گفتگو در این نشست یک روزه خواهد بود. عنوان این نشست «نوبت صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز جنوبی؛ دومین نشست سازوکار منطقه‌ای ۳+۳» است.

این نخستین نشست در سطح وزرای خارجه است و پیش از این نشست ۳+۳ در تاریخ ۱۹ آذر ۱۴۰۰ و در سطح معاونان وزرای خارجه و البته بدون حضور گرجستان در مسکو برگزار شده بود. در آن نشست «علیرضا حقیقیان» دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه شرکت کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا