آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

روزنامه ترکیه‌ای: صهیونیست‌ها در مسیر هیتلر هستند 

یک تحلیلگر ترکیه‌ای در مقاله‌ای نوشت: صهیونیست‌ها مسیر هیتلر را در پیش گرفته‌ اند و در تاریخ بشریت کنار هم یادآوری خواهند شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «احسان آکتاش» تحلیلگر و نویسنده ترکیه‌ای در مقاله‌ای نوشت که صهیونیست‌ها مسیر هیتلر را در پیش گرفته‌ اند و تاریخ بشریت آن‌ها را کنار هم یاد خواهد کرد.

احسان آکتاش در روزنامه ینی‌شفق نوشت: «موفقیت نیروهای مقاومت فلسطینی در نفوذ به دیوار مرزی در غزه که بزرگترین زندان جهان به شمار می‌رود و ورود به اراضی اشغالی، از نظر هماهنگی و توانمندی در سطح یک ارتش سازماندهی شده عمل کردند که موجب حیرت جهان شد و بار دیگر انظار جهانی را متوجه موضوع فلسطین کرد».

او توضیح داد: «در سال ۲۰۰۴ در کنفرانس شرق، به عنوان یک تاجر حضور داشتم، سفر ما به لبنان چند ماه پس از خروج نیروهای اسرائیلی از این کشور انجام گرفت و برای من فرصتی دست داد تا با همه گروه های سیاسی لبنان  از جمله ولید جنبلاط و گروه‌های سنی و حسن نصرالله دیدار کنم، در آن زمان حزب الله نیرویی بود که با اسرائیل می جنگید و قهرمان بلامنازع جهان اسلام بود؛ ما همچنین این فرصت را داشتیم تا به سخنان نمایندگان شبه‌ نظامیان مسیحی درگیر در جنگ داخلی لبنان گوش دهیم».

احسان آکتاش نوشت: پس از لبنان به اردن رفته و مهمان یک اندیشکده فعال در حوزه فلسطین بوده است و پس از سفرهایی که به سوریه، لبنان و اردن داشته به این جمع‌بندی رسیده است که علی‌رغم گذشت ۱۰۰ سال اما رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در این منطقه با امنیت به سر ببرد؛ چرا که اساس خود را بر پایه ظلم و تهاجم و نسل‌کشی بنا کرده است.

این نویسنده ترکیه‌ای افزود: «اسرائیل از زمان تأسیسش تا امروز دست از جنایت و نقض حقوق فلسطینی‌ها و سیطره بر خاک آن‌ها برنداشته است و هنگامی که رژیمی بر مبنای ظلم شکل گرفته باشد، در آن صورت آن سرزمین و جامعه و مردم امکان هیچ‌گونه زندگی در سایه صلح را نخواهند داشت».

احسان آکتاش سپس نوشت: «هر ملتی شخصیت دشمن خود را الگو قرار می‌دهد و هیتلر دشمنی بود که یهودیان او را به نسل‌کشی متهم می‌کنند و اکنون صهیونیست‌ها مسیر هیتلر را در پیش گرفته‌ اند و بی تردید آن‌ها در تاریخ بشریت کنار هم ذکر خواهند شد».

او در ادامه به عملیات روز ۱۵ مهر اشاره کرد و گفت که عملیات طوفان الاقصی حقایق متعددی را بر ملا و برخی ادعا در خصوص رژیم اسرائیل را بی اعتبار کرد؛ به شکلی که تصویر این رژیم به عنوان «کشوری که بیشتری امنیت جهان را دارد» و «کشوری که شکست نمی‌خورد» و «موساد قوی‌ترین سازمان اطلاعات جهان است» همگی از بین رفت.

این تحلیلگر ترکیه‌ای همچنین به خیزش جوانان فلسطینی در کرانه باختری اشاره کرد و گفت: عدم توانایی تل آویو در کنترل این منطقه، ناتوانی این رژیم برای کنترل مناطق خارج از کرانه باختری را نشان داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا