آذربایجاناخبار

زمان برگزاری بازی‌های همبستگی اسلامی اعلام شد

چهارمین دوره «بازی‌های همبستگی اسلامی» اردیبهشت‌‌ماه سال ۹۶ به میزبانی جمهوری آذربایجان در شهر «باکو» برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری ایکنا، چهارمین دوره «بازی‌های همبستگی اسلامی» در تاریخ ۱۲-۲۲ می ۲۰۱۷ (اردیبهشت‌ماه سال ۹۶) و به میزبانی جمهوری آذربایجان در شهر «باکو» برگزار خواهد شد.

چنگیز حسین زاده، نایب رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری آذربایجان دیروز، 13 آبان‌ماه، در جمع خبرنگاران در باکو با اعلام این خبر گفت: زمان‌بندی مسابقات و نوع ورزش‌های موجود در این بازی‌ها به تازگی و در جریان نشست کمیته اجرایی فدراسیون ورزش‌های همبستگی اسلامی مورد توافق و تصویب قرار گرفته است.

وی گفت: این خبر امروز و در حین نهمین مجمع عمومی بازی‌های همبستگی اسلامی در باکو رسما اعلام و رسا‌نه‌ای شد.

چنگیز حسین‌زاده افزود: 14 مجموعه ورزشی در پایتخت میزبانی این بازی‌ها را بر عهده خواهند داشت و مراسم افتتاحیه و اختتامیه این دوره از بازی‌ها در استادیوم المپیک باکو برگزار خواهد شد.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری آذربایجان در پایان نیز اطلاعاتی درباره دهکده محل اقامت ورزشکاران، دهکده خبرنگاران و رسانه‌ها، سامانه حمل ونقل و اقدامات امنیتی در حین برگزاری مسابقات ارائه داد.

گفتنی است، برگزاری بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با تصمیم سازمان همکاری اسلامی (OIC)، شکل گرفت. تنها ۵۷ کشور عضو در سازمان همکاری اسلامی حق حضور در این مسابقات را دارند.

اولین دوره این بازی‌ها سال ۲۰۰۵ در عربستان سعودی (مکه، مدینه، جده، طائف) و قرار بود دومین دوره آن سال ۲۰۰۹ در ایران (تهران، مشهد، اصفهان) برگزار شود که به علت مشکلاتی لغو شد. سرانجام دوره سوم این مسابقات در سال ۲۰۱۳ در شهر «پالم بانگ» اندونزی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا