آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانترکیهعمومیگرجستانویژه

وبینار بین‌المللی «القدس لنا: بازتاب قدس در شعر و ادبیات کشورهای منطقه» در اردبیل برگزار شد / تصاویر

وبینار بین‌المللی «القدس لنا: بازتاب قدس در شعر و ادبیات کشورهای منطقه»  با حضور شاعران و اندیشمندانی از کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق، آلمان و گرجستان در اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وبینار بین‌المللی «القدس لنا: بازتاب قدس در شعر و ادبیات کشورهای منطقه» امروز چهارشنبه 29 اردیبهشت با همکاری مرکز پژوهش های فرهنگی آذربایجان دانشگاه محقق اردبیلی به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اربیل برگزارشد.

در این وبینار دکتر مهدی میرزا رسول زاده، دبیر محفل ادبی شمس عطار اردبیلی گفت: «در پی تجاوزات اخیر رژیم منحوس صهیونیستی به سرزمین های مقدس اشغالی و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم فلسطین، باز هم طبق معمول مستکبران جهان و سران به ظاهر روشنفکر و آزادیخواه دول اروپایی و غربی و متأسفانه برخی از کشورهای به ظاهر مسلمان، چشم بر این جنایات ددمنشانه خواهند بست. ولی می دانیم که در نهایت خون بر شمشیر پیروز خواهد شد و تکه سنگ های جوانان فلسطینی کاخ های سر به فلک کشیده ظلم را در هم خواهد شکست و بنای استکبار را ویران خواهد نمود. بنا به فرموده مقام معظم رهبری چیزی به پایان عمر صهیونیسم باقی نمانده و چشم مظلومان جهان إن شاء الله با شنیدن این خبر روشن خواهد شد.
وی افزود: بر هر انسان آزاده ای واجب است تا صدای این مظلومیت را به گوش همه جهانیان برساند.

در ادامه این وبینار ارکان بدر شاعر و نویسنده از کشور ترکیه با بیان دو خاطره از سفر خود به بیت المقدس گفت:  2 رکعت نماز به نیابت از شهید سلیمانی در بیت المقدس خواندم و یاد و خاطر این شهید جهان اسلام را گرامی داشتم. قدس در سینه و ذهن ما تا پیروزی نهایی برای همیشه خواهد ماند و ما در مبارزه با رژیم صهیونیستی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

علی کیران یکی دیگر از شاعران شرکت کننده در این وبینار ضمن آرزوی پیروزی فلسطنیان گفت: نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی(ره) یک رویداد مهم و تاریخی است که باید آن را قدر بدانیم.

وی افزود: نقش و تاثیر شهید حاج قاسم سلیمانی در جنگ اخیر و پیروزی مردم مظلوم فلسطین علیه اشغالگران مشهود است.

عیسی شباهت مهدوی جانباز اهل ترکیه که در جنگ ایران و عراق به درجه جانبازی مفتخر شده است گفت: امام خمینی (ره) با نامگذاری روز قدس اسلام را جانی دوباره بخشید. وظیفه ما این است قدس را به خوبی برای جهانیان با جان، مال، آبرو و حضور در راهپیمایی و… بشناسانیم.

وی افوزد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری رژیم صهیونیستی نفس های آخر خود را می کشد. تمامی کفر در مقابل اسلام است. همانطور که در جنگ خندق هم همینطور بود و در پایان تمام کفر در مقابل اسلام شکست خورد. امروز نیز با تلاش های شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی و تدابیر مقام معظم رهبری هر روز شاهد شکست کفر در مقابل اسلام هستیم.

در ادامه این وبینار سرکار خانم نازنین عادل، ولایت آیتون، وفا منافی، آرزو چین خیال، رامیق کوثری و … از کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق، آلمان و گرجستان شرکت کرده، به ایراد سخنرانی و قرائت شعر پرداختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا