آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

بررسی مسائل حمل و نقل جاده‌ای ایران و جمهوری آذربایجان

نشست مشترک بررسی مسائل و مشکلات حمل و نقل جاده‌ای ما بین ایران و جمهوری آذربایجان در تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی کشور گفت: در این نشست چالش‌ها و راهکار‌های توسعه همکاری‌های حمل و نقل بین المللی جاده‌ای و گمرکی بین ایران و آذربایجان با مشارکت نمایندگان حمل و نقل و گمرک ۲ کشور بررسی شد.

جواد هدایتی افزود: در این نشست، مسائلی مثل تبادل آمار و بررسی وضعیت حمل و نقل جاده‌های بین المللی، حمل و نقل جاده‌ای مسافر، حمل و نقل جاده‌ای کالا و عوارض و پروانه‌های تردد مورد مذاکره و تبادل نظر قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین تفاهم نامه‌ای بین ایران و آذربایجان برای  توسعه مناسبات حمل و نقل جاده‌ای منعقد شد.

هدایتی ادامه داد: طبق این تفاهم نامه، طرف‌ها توافق کردند پس از بازگشایی مسیر‌ها در ایامی که تقاضا برای سفر افزایش می‌یابد نظیر تعطیلات عید نوروز، اربعین و فصل تابستان تدابیر لازم برای تسهیل و تسریع عبور مسافران از طریق مرز‌های مشترک صورت گیرد.

وی گفت: در تفاهم نامه، طرف آذربایجانی درخواست کرد خط اتوبوسرانی منظم مسیر باکو، نخجوان و بالعکس با در نظر گرفتن دستورالعملهای بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا احیاد شود.

طرف ایرانی نیز اعلام کرد تا با توجه به شرایط کرونا امکان تردد اتباع آذربایجانی به ارگان‌های ذی صلاح منعکس و نتیجه را به طرف آذربایجانی اطلاع دهد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا