آذربایجاناخبار

بیانیه دِوام(DEVAMM) درباره تغییر قانون اساسی جمهوری آذربایجان

مرکز حفاظت از آزادی وجدان ومذهب  DEVAMM) در باره ی برگزاری  همه پرسی  در جهت تغییرات قانون اساسی جمهوری آذربایجان بیانیه ای صادر کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ایلقار  ابراهیم اوغلو رئیس مرکز دِوام  در بیانیه ای گفت: انتظار داریم تغییرات زیادی در زندگی سیاسی کشور داشته باشیم.در موضوع اصلاحات قانون اساسی نیاز به همه پرسی داریم.دراین همه پرسی درمورد ماهیت تغییرات تحلیل های زیادی میتوان داشت که بحث حال حاضر در باره این موضوع است .
روشن است که باید برای تقویت بخشهای مختلف کشور ریاست جمهور باید با برنامه ای اصولی همه پرسی برگزار کند.بنابراین ما خواستار ایستادگی هستیم. اعتقاد داریم که ماهیت مبارزه برای استقلال کشور استفاده از حرکت میلیونی هموطنانی است که در انتظارند ما از بنیانگذاران میراث ملی هستیم و برای تقویت پارلمانتاریزمین تاکید ونیاز به کسانی داریم که از آن حفاظت کنند.
امروز در آذربایجان شرکت مردم در کارهای انجام شده در حداقل ممکن است و فعالیت سیاسی که در سطح مشارکت مردم باشد در حداقل ممکن بوده است ما خواستار تقویت سنت پارلمانی وافزایش تصمیم گیری قانون گذاران برای انتخاباتی آزاد وعادلانه ومرکزی که کنترل اجتماعی کارکنان ارگانهای دولتی را داشته باشدرا خواستاریم و تصویب متناسب سیستم انتخاباتی را عملاطلب میکنیم.
کار های انجام شده در دنیا تائید این پایان نامه است.افزایش سهم نهادهای دولتی از زندگی سیاسی ٍ هموطنان به طور مستقیم واز طریق نمایندگان خود بدون واسطه در مدیریت عمومی و ازطریق نهادهای مختلف دیگر در حوزه سیاسی مشارکت داشته باشند واین چالش های مثبت است که باعث میشود نمایندگانی واقعی از جوانان کشور برای افزایش توان دولت به کار آیند وما این کار را درست ولازم میدانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا