آذربایجاناخبارایرانقره باغقره باغ

جزئیات اصابت ۳ گلوله انفجاری به یکی از روستاهای ایران در درگیری قره‌باغ

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: ساعت ۱۹ روز شنبه سه گلوله انفجاری به نزدیکی یکی از روستاهای شهرستان خداآفرین اصابت کرد که به غیر از خسارت مختصر به یکی از تیرهای برق فشار قوی که باعث قطع برق در منطقه شد هیچ گونه خسارت مالی و جانی دیگری در بر نداشته است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، سعید شبستری خیابانی عصر یکشنبه با اشاره به آغاز درگیری نظامی بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ گفت: این درگیری ها بیشتر در عمق منطقه مورد مناقشه روی داده است و هنوزهم ادامه دارد.

وی از اصابت سه گلوله انفجاری به نزدیکی یکی از روستاهای شهرستان خداآفرین در ساعت 19 روز شنبه خبر داد و گفت: خوشبختانه این اتفاق به غیر از خسارت مختصر به یکی از تیرهای برق فشار قوی که باعث قطع برق در منطقه شد، هیچ گونه خسارت مالی و جانی دیگری در بر نداشت.

دبیر شورای تامین آذربایجان شرقی افزود: در پی این اتفاق، از سوی مرزبانی استان درخواست ملاقات مرزی به طرفین اعلام شد و در این ملاقات، دو طرف درگیری بعد از تذکر جدی و اخطار رسمی مرزبانی جمهوری اسلامی متعهد شدند که چنین اتفاقی تکرار نشود.

وی با بیان این که توصیه ما به هر دو طرف آرامش و خویشتن داری است، افزود: در حال حاضر امنیت کامل در مرزهای استان برقرار است و نیروهای مسلح و مرزبانی آماده پاسخ قاطع به هر گونه تعرضی به خاک کشورمان هستند.

شبستری خاطرنشان کرد: تدابیر لازم در شورای تامین استان و شهرستان های مرزی اندیشیده شده است و هیچ گونه مشکل خاصی در منطقه نداریم.

شهرستان مرزی خداآفرین با 50 هزار نفر جمعیت در 210 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد؛ این شهرستان در حاشیه رود مرزی ارس و در نقطه مقابل منطقه مورد مناقشه قره باغ قرار دارد.

این شهرستان با وسعت یک هزار و 525 کیلومتر مربع، شامل 3٫3 درصد مساحت استان آذربایجان شرقی است؛ بیشتر جمعیت این شهرستان در روستاهای حاشیه رود ارس سکونت دارند و شاهدان عینی درگیری های جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قرا باغ بوده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا