آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

واکنش سفارت ایران در تفلیس به اظهارات بی اساس سفیر رژیم صهیونیستی در پارلمان گرجستان

سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان با انتشار اطلاعیه ای به طرح اظهارات بی اساس توسط سفیر رژیم صهیونیستی در کمیته روابط خارجی پارلمان گرجستان واکنش نشان داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان با انتشار اطلاعیه ای به طرح اظهارات بی اساس توسط سفیر رژیم صهیونیستی در کمیته روابط خارجی پارلمان گرجستان واکنش نشان داد. همچنین سفیر ایران با ارسال نامه ای به رئیس پارلمان گرجستان خواستار فراهم نمودن فرصت مشابه برای حضور وی در پارلمان و تشریح مواضع جمهوری اسلامی‌شد. متن بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:
سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان ضمن رد و محکومیت اظهارات بی اساس و ادعاهای گمراه کننده سفیر رژیم صهیونیستی، طرح اظهاراتی در ارتباط با نقش ایران، را با انگیزه‌های مختلف سیاسی از جمله با هدف توجیه شکست سنگین این رژیم و ترمیم وجهه فروریخته آن می داند.
حق دفاع مشروع، یک حق ذاتی است که در منشور ملل متحد و حقوق بین الملل نیز به صراحت به رسمیت شناخته شده است. تصمیمات و اقدامات اخیر مقاومت فلسطین مبتنی بر اصل اساسی تعیین سرنوشت دارد و پاسخی کاملاً مشروع به هفت دهه اشغال ظالمانه و جنایات متعدد رژیم اسرائیل است. ایران با فلسطینیانی که به دنبال احیای حقوق خود هستند اعلام همبستگی می‌کند و از تلاش‌های گروه‌های مقاومت و فلسطینیان مظلوم در پیگیری بی‌دریغ حقوق ذاتی و مسلم خود در برابر اشغالگری و تجاوز حمایت می‌کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که ایران دخالتی در واکنش های فلسطینیان ندارد. فلسطینیان خود تصمیم می‌گیرند که چگونه به اشغالگری و جنایات صهیونیست‌ها پاسخ دهند.
از کشور گرجستان که همواره در سیاست های خود اشغالگری را محکوم دانسته است، انتظار می رود تا در کنار مردم فلسطین و تلاش آنها برای پایان دادن به اشغال سرزمین شان و رسیدن به آزادی و عدالت بایستد.
یکبار دیگر تاکید میکنیم که وجود رژیم صهیونیستی در هیچ کشور و در هیچ منطقه‌ای امنیت ساز نیست و منافعی را برای دولت‌ها و ملت‌های میزبان این رژیم به ارمغان نخواهد آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا