آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

عود کردن توهم و حس جاه طلبی حاکمیت باکو بر اثر پیروزی های بی درد سر در مقابل ارمنستان و ارامنه ضعیف قره باغ!

سایت «گلوبال اینفو» باکو پس از نصب پرچم جمهوری آذربایجان در قره باغ توسط الهام علی اف نوشت: «شمال آذربایجان یکپارچه شد! در پیش رو اهداف جدید و ماموریت های مهم قرار دارد!»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سایت «گلوبال اینفو» باکو در مطلبی در خصوص حضور الهام علی اف در خان کندی و نصب پرچم جمهوری آذربایجان در آنجا، تمایلات جاه طلبانه و توسعه طلبی باکو را برای اشغال سایر اراضی که باکو و الهام علی اف آنجا را جزئی از آذربایجان تاریخی تصور می کنند (ارمنستان و استان های آذری نشین ایران) تکرار کرد و نوشت: «شمال آذربایجان یکپارچه شد! در پیش رو اهداف جدید و ماموریت های مهم قرار دارد!»
این سایت استقرار حاکمیت جمهوری آذربایجان در قره باغ را مقدمه گشوده شدن «راه توران» توصیف کرد و با اشاره به برنامه ریزی و تلاش ۲۰ ساله الهام علی اف برای نصب پرچم جمهوری آذربایجان در مرکز قره باغ نوشته است: «الهام علی اف دفعه بعد این پرچم را در کدام شهر تاریخی مان نصب خواهد کرد؟! قطعا برای این، دیگر انتظار طولانی ۲۰ ساله لازم نخواهد بود!»
این مقاله را آذر آیخان، برادر رئوف عارف اوغلو، سردبیر ینی مساوات و از روزنامه نگاران مرتبط مستقیم با ریاست جمهوری آذربایجان نوشته است.
در این مقاله به مخالفان داخلی الهام علی اف نیز توصیه شده است که چون حداقل طی چند سال آتی هیچ گونه امکان رقابت سیاسی با الهام علی اف وجود نخواهد داشت، او را به عنوان رهبر بپذیرند!
گلوبال اینفو نوشته است: «اکنون الهام علی اف رهبر ملی است و رهبر تمامی آذربایجانی ها و رهبر آذربایجان کامل (آذربایجان یکپارچه) است!»
الهام علی اف خود نیز در سخنانی در خان کندی با بیان اینکه «من حرفی را که زده ام، اجرا کرده ام»، روزنامه نگاران و تبلیعاتچی های باکو را به تبلیغ هرچه بیشتر جاه طلبی های باکو مبنی بر ایجاد آذربایجان بزرگ تشویق کرد!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا