آذربایجاناخبارعمومی

همایش بین‌المللی ارزشیابی آموزشی با حضور ایران در باکو

چهل وپنجمین همایش بین المللی ارزشیابی آموزشی با حضور ۵۵ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این همایش که از سوی انجمن بین المللی ارزشیابی آموزشی از ۳۱ شهریور تا ۵ مهر ماه (۲۲ تا ۲۷ سپتامبر) با حضور بیش از ۳۰۰ متخصص از کشورهای مختلف و نیز هیات سه نفره از کارشناسان و فعالان بخش آموزشی ایران برگزار شد، مدعوین تجربیات و آخرین بررسی های علمی خود را در زمینه حوزه ارزشیابی آموزشی مطرح کردند.

تصمیم گیری در حوزه آموزشی، آموزش عالی، سیستم ها، استانداردها، روشها و راهبردهای ارزشیابی آموزشی، ارزشیابی تشخیصی، ارزشیابی روانشناختی، ارزشیابی کلاس، زبان و بررسی سیستمهای ارزشیابی آموزشی، اصلاحات در حوزه ارزشیابی آموزشی، تربیت معلم  و ارزشیابی و تست در آموزش ابتدایی از جمله موضوعات مورد مذاکره در این همایش بین المللی ۶ روزه بود.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس ایران در این همایش بین المللی با ارائه گزارشی با عنوان «تحلیل تاریخی ارزشیابی آموزشی در ایران معاصر» به سخنرانی پرداخت.

وی در این سخنرانی همچنین سیر تطور و تحول ارزشیابی آموزشی در ۱۵۰ سال گذشته و تاثیر آن بر اصلاحات آموزشی و نیز تاثیر اصلاحات آموزشی بر سیر تحول و تطور ارزشیابی آموزشی در ایران را تشریح کرد.

همایش بین المللی ارزشیابی آموزشی از سال ۱۹۷۵ میلادی همه ساله از سوی انجمن بین المللی ارزشیابی آموزشی برگزار می شود.

چهل وچهارمین همایش بین المللی ارزشیابی آموزشی سال گذشته در انگلیس برگزار شد و کشور غنا در اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی میزبان چهل وششمین همایش این انجمن بین المللی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا