آذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در گرجستان

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سفارت کشورمان در تفلیس پایتخت گرجستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، این مراسم با حضور «کارلو سیخارولیدزه»، مدیرکل خاورمیانه و آفریقای  وزارت خارجه گرجستان، مقامات و شخصیت های عالی رتبه سیاسی و نظامی، سفرا، دیپلمات ها و وابستگان نظامی خارجی برگزار شد.

سید جواد قوام شهیدی سفیر ایران در گرجستان طی سخنانی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره و جانفشانی‌های همه نیروهای مسلح جان برکف کشورمان در دوران دفاع مقدس، به روابط مسالمت آمیز جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت:  ایران نقش بسزایی در مقابله و ریشه کن کردن تروریسم و قاچاق مواد مخدر در منطقه داشته و نیروهای مسلح ما همواره حافظ امنیت در این منطقه بوده و  هستند.

وی افزود: ایران به رغم تحمیل چهل سال تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه از سوی آمریکا، توانسته به بسیاری از تجهیزات و سیستم‌های دفاعی بومی دست پیدا کند و در برخی علوم مانند نانو تکنولوژی پیشتاز باشد.

قوام شهیدی با اشاره به ابتکار پیشنهادی رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل با نام ابتکار صلح هرمز تاکید کرد، طبق ابتکار دکتر روحانی، همه کشورهای حاشیه خلیج فارس ضامن تامین امنیت در این منطقه هستند و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با همه همسایگان خود در همه زمینه‌ها بویژه در حوزه نظامی همکاری کند.

سیخارولیدزه نیز به نمایندگی از دولت گرجستان، روز نیروهای مسلح را به مردم و دولت ایران تبریک گفت.

مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه گرجستان با اشاره به روابط حسنه کشورش و جمهوری اسلامی ایران گفت: گرجستان اهمیت ویژه‌ای برای توسعه روابط با ایران قائل است و مطمئن هستم این روابط دوستانه همچنان در حوزه‌های مشترک ادامه خواهد داشت.

مختاری وابسته نظامی کشورمان در تفلیس هم در این مراسم با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی و ظالمانه‌ی صدام رئیس جمهورر معدوم عراق علیه ایران و تقدیم شهدای گرانقدر کشورمان در این جنگ تحمیلی گفت: این جنگ به رغم این که در شرایط دشوار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر ملت ما تحمیل شد، اما  ایران با اتکا به نیروهای مسلح و مردم با رهبری حضرت امام خمینی (ره) اجازه نداد یک وجب از خاک کشور به اشغال درآید.

وی افزود: در فصل جدیدی از عمرپر برکت جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا و استقامت و پایداری ملت بزرگ ایران توانستیم به دستاوردهای بزرگی بویژه در زمینه توانمندی‌های دفاعی دست پیدا کنیم که امروز این دستاوردها ضامن استقلال، آزادی، ثبات و امنیت کشور بزرگ ما و دوستانمان تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا