آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

هشدار باکو به فرانسه درباره دخالت در امور این کشور

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ضمن انتقاد از دولت فرانسه به دلیل موضع گیری علیه این کشور، خواستار عدم دخالت این کشور در امور باکو شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز یکشنبه از دولت فرانسه به دلیل موضع گیری این کشور در قبال دستور صادر شده از سوی  دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر الزام باکو به تضمین امنیت ارامنه که می‌خواهند به قره باغ بازگردند، انتقاد کرد.

حکم صادر شده توسط دیوان بین المللی دادگستری پس از درخواست ارمنستان در پی حمله برق آسای جمهوری آذربایجان به قره باغ که منجر به مهاجرت جمعیت ارامنه شد، مورد استقبال این کشور و فرانسه قرار گرفت.

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستور دیوان بین‌المللی دادگستری همچنین تصریح می‌کند که باکو باید امنیت افرادی را که مایل به ترک قره‌باغ هستند تضمین کند.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در بیانیه‌ای اظهارات این وزارتخانه را «بی ربط و غیرقابل قبول» خواند.

وزارت آذربایجان اعلام کرد: «فرانسه معیارهای دوگانه علیه جمهوری آذربایجان اتخاذ می‌کند.»

در بخشی از این بیانیه آمده است: «جای تاسف است که این کشور که خود را بزرگترین حامی عدالت و نظم معرفی کرده است، در مورد موضوعی که ربطی ندارد، دخالت می‌کند.»

جمهوری آذربایجان همچنین فرانسه را به دلیل ارسال تسلیحات به ارمنستان محکوم کرده است. این در حالی است که منابع خبری روز شنبه از ادامه تجهیز ارتش ارمنستان به تجهیزات نظامی ساخت هند از جمله انواع سامانه‌های موشکی خبر دادند. دهلی نو۱۵۰۰۰۰ نارنجک ۳۰ و ۴۰ میلی متری به ارمنستان عرضه خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا