آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

باکو برنامه ریزی برای تهاجم نظامی به ارمنستان را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ادعای نخست وزیر ارمنستان مبنی بر برنامه ریزی باکو برای حمله نظامی به ارمنستان را تکذیب کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز یکشنبه ادعای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان مبنی بر برنامه ریزی برای حمله نظامی به این کشور را رد کرد.

«آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: برای مقامات ارمنستان به جای گام‌های عملی در روند صلح اولویت دادن به اظهارات بی اساس و متناقض به یک سنت تبدیل شده است.»

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز شنبه در یک نشست خبری اظهار داشت: جمهوری آذربایجان ممکن است برای تهاجم نظامی علیه این کشور آماده شود زیرا اصطلاح «آذربایجان غربی» به طور فزاینده‌ای در گفتمان عمومی در جمهوری آذربایجان رایج شده است.

پاشینیان گفت: رسانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌های جمهوری آذربایجان ارمنستان را آذربایجان غربی می‌نامند.

حاجی زاده در ادامه گفت: «اظهارات آماده شدن برای تجاوز به ارمنستان کاملا بی‌اساس است. این غیرقابل قبول است که ارمنستان به جای اظهار نظر در مورد پیش نویس توافقنامه صلح و روابط بین دو کشور و آغاز مذاکرات به تعویق افتاده علیه جمهوری آذربایجان ادعایی داشته باشد.

وی مدعی شد: «علیرغم ابتکارات جمهوری آذربایجان، ارمنستان در روند اصول اساسی یعنی تعیین مرزها، باز شدن ارتباطات و امضای توافقنامه صلح مانع تراشی کرده است.»

«حکمت حاجی اف» مشاور ارشد سیاست خارجی رئیس جمهور جمهوری آذربایجان  نیز اظهار داشت، باکو معماری امنیتی منطقه‌ای جدید مبتنی بر عدالت، به رسمیت شناختن تمامیت ارضی و پایان دادن به همه ادعاهای ارضی را خواستار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا