آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

هشدار آمریکا به جمهوری ‌آذربایجان در خصوص تحرکات مرزی

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: «واشنگتن با دقت اوضاع در مرز بین ارمنستان و آذربایجان را زیر نظر دارد و انتظار دارد باکو نیروهای نظامی‌ خود را از این منطقه خارج کند.»

 به گزارش پلایگاه خبری حقایق قفقاز، رسانه های روسی نوشتند: «جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت که ما با دقت اوضاع در امتداد مرز تعیین شده میان ارمنستان و آذربایجان را زیر نظر داریم. تحرکات نظامی در مناطق مورد مناقشه غیر مسئولانه هستند و اقدامات تحریک ‌آمیز غیر ضروری محسوب می‌ شوند. ما گزارشاتی را از خروج تعدادی از نیرو های نظامی آذربایجان از مرز دریافت کرده‌ ایم و در صورت صحت داشتن و تایید شدن از آن استقبال می‌کنیم. ما انتظار داریم آذربایجان همه نیروهایش را از این مناطق خارج کند. ما همچنین از هر دو طرف خواسته‌ ایم تا از طریق گفت‌ و گو و مذاکره به موضوعات مربوط به مرزبندی بپردازند.»

گفتنی است نیکول پاشینیان، نخست وزیر موقت ارمنستان دیروز جمعه اعلام کرد، نامه‌ ای خطاب به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نوشته و خواستار دریافت کمک‌ های نظامی روسیه در خصوص رسیدگی به اوضاع وخیم در منطقه مرزی «سیونیک»، شده است.

پاشینیان همچنین گفته بود، فرانسه آماده است تا در چهارچوب حکم سازمان ملل، کمک‌ های نظامی برای تلاش‌ های بین‌ المللی به منظور حل مشکلات در منطقه سیونیک را فراهم کند.

منبع: شفقنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا