آذربایجاناخبارارمنستانترکیهعمومی

نگرانی ارمنستان از برگزاری دو مانور مشترک میان جمهوری آذربایجان وترکیه در یک ماه اخیر

روزنامه ینی مساوات جمهوری آذربایجان نوشت برگزاری دو مانور مشترک این کشور با ترکیه در عرض یک ماه در نخجوان، موجب نگرانی ارمنستان شده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،پایگاه اینترنتی روزنامه «ینی مساوات» نوشت مانوری که در روز ۱۲ ژوئن نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان و ترکیه در نخجوان براساس توافق نامه نظامی دو کشور به منظور « ایجاد هماهنگی برای اجرای عملیات های مشترک» آغاز کردند تا روز ۱۶ ژوئن ادامه خواهد یافت. در ماه گذشته نیز دو کشور در نخجوان مانور مشترک به مدت ده روز برگزار کردند. »
علاوه بر این مانور مشترک نیروهای ویژه ترکیه ، جمهوری آذربایجان و گرجستان در نزدیکی تفلیس ادامه دارد که در روز ۱۴ ژوئن خاتمه خواهد یافت.
ینی مساوات نوشت : « بی تردید افزایش شمار چنین مانورهایی خوشحال کننده است و علاوه بر افزایش توان رزمی ارتش (جمهوری) آذربایجان، پیامی به ارمنستان است که اخیرا لحن منازعه آلودی از خود به نمایش گذاشته است. به نظر می رسد این پیام دادن ها نتیجه بخش بوده و برگزاری دو مانور مشترک با ترکیه در عرض یک ماه در نخجوان ، موجب ناراحتی ارمنستان شده است. این نیز منطقی است. زیرا از مرز نخجوان تا ایروان ، پایتخت ارمنستان، فقط ۴۵ تا ۵۰ کیلومتر فاصله است. این نیز نشان می دهد که اگر عملیات نظامی در قره باغ آغاز شود، ارمنستان نخواهد توانست تمامی ارتش خود را برای حمایت از رژیم جدایی طلب قره باغ اعزام کند. در غیر این صورت، واحدهای نظامی (جمهوری) آذربایجان در نخجوان می توانند از پشت جبهه ، مشکلات جدی برای کشور دشمن (ارمنستان) ایجاد کنند. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا