اخبارایرانعمومیگرجستان

کاخابر کوردزایا: زبان فارسی از مهمترین رشته‌های دانشگاه بین‌المللی قفقاز است

رییس دانشگاه بین‌المللی قفقاز در دیدار رایزن فرهنگی ایران در گرجستان با بیان اینکه زبان فارسی از مهمترین رشته‌های این دانشگاه است، گفت: با توجه به اهمیت توسعه روابط فرهنگی ایران و گرجستان، ظرفیت پذیرش دانشجویان زبان فارسی افزایش ‌می‌یابد.

به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان ضمن حضور در دانشگاه بین‌المللی قفقاز با کاخابر کوردزایا، رییس این دانشگاه دیدار و در زمینه همکاری‌‎های علمی و فرهنگی گفت‌وگو کرد.

در این جلسه که خانم مایا کاپانادزه، رییس مرکز مطالعات تحلیلی روابط ایران و گرجستان و مدیر روابط عمومی و روابط بین‎الملل این دانشگاه حضور داشت، مصطفوی با اشاره به روابط تاریخی، تمدنی و فرهنگی مشترک ایران با کشورهای منطقه قفقاز جنوبی بویژه گرجستان گفت: دانشگاه بین‌المللی قفقاز نقش بسیار مؤثری در زمینه گسترش مطالعات منطقه‌ای و تحکیم مناسبات کشورهای منطقه دارد.

رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس همچنین، برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران و گرجستان را مهم ارزیابی کرد و توجه به ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در توسعه و تحکیم روابط فرهنگی بین‌المللی را حائز اهمیت دانست.

وی اظهار کرد: این نهادها در زمینه انجام تحقیقات، برگزاری همایش‌ها، تبادل استاد و دانشجو و سایر برنامه‌های مشترک می‌توانند نقش تأثیرگذارتر و تسهیل‌گر داشته باشند.

مصطفوی با توجه به اهمیت آموزش زبان فارسی در توسعه روابط فرهنگی دو کشور، خواستار ارتقاء کیفیت آموزشی و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان زبان فارسی در دانشگاه بین‌المللی قفقاز شد.

وی با اشاره به جایگاه بین‌الملی این دانشگاه، پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی را به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان با فرهنگ، آداب و رسوم مختلف کشورهای منطقه با مشارکت سفارتخانه‌های این کشورها در تفلیس داد.

ظرفیت پذیرش دانشجویان زبان فارسی افزایش می‌یابد

کاخابر کوردزایا، رییس دانشگاه بین‌المللی قفقاز با ارایه گزارشی از وضعیت دانشگاه CIU گفت: این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌های خصوصی گرجستان است که از زیرساخت‌ها و استانداردهای آموزشی بالا در منطقه قفقاز برخوردار است.

وی به تحصیل بیش از ۶۰۰۰ دانشجوی گرجی و خارجی در دانشگاه CIU اشاره کرد و توسعه همکاری‎‌های دانشگاه با دانشگاه‌های ایران بویژه یک مرکز تحقیقات تخصصی منطقه‌ای در زمینه‎‌های آموزشی، پژوهشی، مبادلات فرهنگی و پذیرش دانشجوی خارجی را از مأموریت‌های اصلی دانشگاه با ایران برشمرد.

رییس دانشگاه بین‌المللی قفقاز با بیان اینکه زبان فارسی یکی از مهمترین رشته‌های این دانشگاه است، گفت: در دانشگاه بین‌المللی قفقاز گرجستان سمینارها و همایش‌های مختلفی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران تحت عنوان «روابط تاریخی ایران و گرجستان» برگزار می‌شود که هدف از برگزاری این سمینارها گسترش روابط میان ایران و گرجستان و معرفی فرهنگ و تمدن و زبان فارسی به دانشجویان است.

وی افزود: رشته تحصیلی روابط بین‌الملل یکی از مهمترین رشته‌های دانشگاه بین‌المللی قفقاز است و با توجه به اهمیت توسعه روابط فرهنگی ایران و گرجستان در نظر داریم از ترم آینده، ظرفیت پذیرش دانشجویان زبان فارسی را افزایش دهیم.

کاخابر کوردزایا آمادگی این دانشگاه را برای اعطای فرصت‌ مطالعاتی و برگزاری دوره‌های آموزشی زبان گرجی به دانشجویان ایرانی اعلام کرد.

وی همچنین، اظهار امیدواری کرد این ملاقات زمینه انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی مشترک را بیش از پیش فراهم کند.

در پایان این دیدار، مصطفوی، رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس ضمن بازدید از اتاق ایران، با روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه مصاحبه تلویزیونی داشت و در زمینه توسعه همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران و گرجستان و برنامه‌های آینده نمایندگی فرهنگی کشورمان سخن گفت.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا