آذربایجاناخبارایرانعمومی

رییس سازمان توسعه صادرات وسرمایه گذاری جمهوری آذربایجان؛ ۷۱۳ شرکت اقتصادی ایران در جمهوری آذربایجان فعال است

رییس سازمان توسعه صادرات و سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان گفت: ۷۱۳ شرکت اقتصادی ایرانی در جمهوری آذربایجان فعال است و این امر، به توسعه روابط اقتصادی این کشورها کمک می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایرنا، رفعت محمداف عصر شنبه در همایش نقش راه آهن آستارا در تسهیل حمل و نقل بین المللی در هتل اسپیناس این شهرستان افزود: تاثیر توسعه روابط رئیس جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان در اقتصاد منطقه مشهود است و سرمایه گذاری مشترک ۲ کشور در حوزه اقتصاد افزایش یافته و اراده های سیاسی و اقتصادی آنها، سال به سال ارتقاء می یابد.
وی اظهار کرد: ایران و جمهوری آذربایجان برای ساخت کارخانه خودروسازی در جمهوری آذربایجان، ۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می کنند و با تکمیل این کارخانه با عرضه ۱۰ هزار خودرو در سال، برای ۲کشور سود اقتصادی ایجاد خواهد شد.
محمداف ادامه داد: باکو از مقاصد گردشگری ایرانیان است و برای سفر ایرانیان به جمهوری آذربایجان به صورت الکترونیک روادید صادر می شود.
رییس سازمان توسعه صادرات و سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان اضافه کرد: حمل و نقل ریلی مهم ترین مولفه اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان است و در کنار آن، ایجاد پایانه مسافربری در راه آهن آستارای ایران ضرورت دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا