آذربایجاناخبارایران

مجلس ملی جمهوری آذربایجان با بازماندگان فاجعه منا ابراز همدردی کرد

اعضای انجمن دوستی پارلمانی آذربایجان و ایران متشکل از شش نفر از نمایندگان مجلس ملی جمهوری آذربایجان، با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو و امضای دفتر یادبود ، ضمن ابراز تسلیت مصیبت منا به مجلس شورای اسلامی و دولت، با مردم ایران ابراز همدردی کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در این مراسم الدار ابراهیم اف نایب رئیس انجمن دوستی پارلمانی آذربایجان و ایران در صحبت با سفیر جمهوری اسلامی ایران، بررسی علل وقوع فاجعه را ضروری دانست و افزود: فاجعه منا یک حادثه غیرمعمول است.

وی گفت: ما از وقوع این فاجعه که در مکه و به هنگام انجام مناسک حج انجام شد بسیار متأسف شدیم و شریک غم مردم ایران هستیم.

فتاح حیدراف نماینده مجلس و رئیس شورای ریش سفیدان آذربایجان نیز با ابراز شگفتی از تعداد تلفات حجاج و به خصوص شهدای ایرانی گفت: یافتن علل بروز حادثه برای جلوگیری از وقوع آن در آینده ضروری است.

در این دیدار محسن پاک آیین سفیر کشورمان نیز با ارائه گزارشی از چگونگی این رخداد، بر ضرورت توجه کشورهای اسلامی به مشارکت در تأمین امنیت حجاج تأکید کرد.

دفتر یادبود شهدای فاجعه منا از دیروز (هشتم مهر 1394) به مدت دو روز در سفارت جمهوری اسلامی ایران مفتوح است و مقامات و اقشار مختلف جمهوری آذربایجان و سفرا و دیپلمات های مقیم با حضور در سفارت و امضای دفتر یادبود، با ملت ایران ابراز همدردی نمودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا