آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

هشدار سازمان امنيت و همکاري اروپا درباره تشديد درگيري ها در قره باغ

سازمان امنیت و همکاری اروپا روز پنجشنبه در خصوص تشدید درگیری ها میان نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان و ارمنستان هشدار داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، طی هفته های اخیر درگیری ها میان سربازان ارتش ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی میان دو کشور تشدید شده است.
به رغم توافق آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که در سال 1994 میلادی میان مقامات دو کشور به امضاء رسید، از تاریخ بیست و پنجم تا بیست و هفتم سپتامبر، نیروهای مرزی ایروان و باکو بارها به تبادل آتش پرداخته اند.
بدرگیری ها بر سر منطقه قره باغ که یک ناحیه کوهستانی است در سال 1991 میلادی با دخالت نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان به وقوع پیوست.
مراحل صلح میان دو کشور با میانجی گری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا هنوز هم در حال اجرا است.
بر اساس بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، در سپتامبر 2015 میلادی نیروهای ارمنستان سه هزار و 574 بار آتش بس را نقض کردند و در مقابل سربازان جمهوری آذربایجان نیز چهار هزار و 232 بار به این تیراندازی ها واکنش نشان داده اند.
مقامات جمهوری آذربایجان می گویند در ماه سپتامبر چهار تن از سربازان این کشور و 21 سرباز ارمنی کشته شده اند.
دولت ارمنستان نیز در بیانیه ای اعلام کرد شش تن از سربازان این کشور در درگیری با نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان کشته و 16 تن دیگر نیز مجروح شده اند.
نیروهای امنیتی ارمنستان در تاریخ یکم ماه سپتامبر به روی ساکنان روستایی در مرز با جمهوری آذربایجان آتش گشودند که بر اثر آن؛ سه تن از ساکنان این روستا مجروح شدند.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز در بیانیه ای اعلام کرد هنگامی که سربازان ارتش ارمنستان به روستای کاپانلی (Kapanli) شلیک کردند دو زن و یک دختربچه بر اثر این تیراندازی مجروح شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا