آذربایجاناخبار

حاکمیت جمهوری آذربایجان با اسلام گرایان با تفکرات الحادی رفتار می کند

عارف یونس: « با بازگشت آذربایجانی هایی که هم اکنون در حال جنگ در افغانستان، پاکستان و سوریه هستند، مشکلات بسیار جدی می تواند در کشور بروز کند.»

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،در آذربایجان نزدیک به 60 سایت دینی فعالیت می کند، برخی از همین سایت ها فقط اخبار و اطلاعات روز را منعکس می کنند، گروه دیگری از این سایت ها، ترویج معارف دینی را در دستور کار خود دارند. در عین حال، در شمار سایت های اعلامی، سایت های آذربایجانی هایی که در خارج از کشور در حال جنگ هستند نیز قرار دارد و در عین حال، سایت هایی هستند که مذاهب را رو در روی هم قرار می دهند و در میان این 60 سایت گفته شده، بعضی سایت ها هستند که سلفی ها( وهابی ها) را نیز در مقابل هم قرار می دهد.

این مطالب را عارف یونس پژوهشگر و تحلیلگر آذربایجانی در مصاحبه با فاکت خبر بیان کرده است.

عارف یونس تاکید کرد: حاکمیت آذربایجان، در مقابل فشارها و درخواست های دمکراتیک غرب، دائماً از فاکتور روسیه، ایران و اسلام بهره برداری می کند. به این صورت که وقتی کوچک ترین فشاری از طرف غرب به آذربایجان وارد می شود، آذربایجان شروع به حبس و زندانی نمودن گسترده ی دین داران کرده و تحت فشار بودن خود از طرف ایران و روسیه را بیان می کند.

طبیعی است که با بازگشت آذربایجانی هایی که هم اکنون در حال جنگ در افغانستان، پاکستان و سوریه هستند، مشکلات بسیار جدی می تواند در کشور بروز کند. در هر حال، همه چیز بستگی به حکومت دارد. بزرگ ترین تهدید برای آذربایجان، برخورد حکومت با مسائل، با نگرش الحادی و آتئیستی است. افراد درون حکومت، تا اسم اسلام را می شنوند دچار ترس می شوند، دلیل آن نیز این است که در آذربایجان، هنوز تفکرات آتئیستی و الحادی از یادها نرفته و حاکم است.

انتهای پیام  

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا