آذربایجاناخبارقفقاز جنوبی

عملیات اطلاعاتی علیه ایران درخواست رابط موساد از سفرای اسراییل در قفقاز

کارشناسان درتهران می گویند مهمترین ماموریت واگذار شده الکین به سفرای صهیونیست این است که کشورهای میزبان دوباره اجازه استفاده از خاک آنها برای انجام عملیات اطلاعاتی علیه ایران را صادر شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، کارشناسان امنیتی می گویند این ارزیابی جدی وجود دارد که دیدار اخیر معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با سفرای این رژیم جعلی در کشورهای همسایه ایران به معنای استارت دوران جدید عملیات اطلاعاتی سرویس اطلاعاتی این کشور علیه ایران باشد.

روزنامه تایمز اسراییل روز 11 آبان خبر داد که زئیف الکین رابط وزارت خارجه اسراییل با موساد، روز پنج شنبه 9 آبان با سفرای اسراییل در 5 کشور همسایه ایران جلسه ای مشترک برگزار و آنها را نسبت به سیاست جدید تل آویو درباره ایران توجیه کرده است.

این دیدار محرمانه بوده و در تفلیس پایتخت گرجستان برگزار شده است.

کارشناسان در تهران می گویند که به احتمال بسیار، مهم ترین ماموریتی که الکین در این جلسه به سفرای صهیونیست واگذار کرده این است که کشورهای میزبان خود را متقاعد کنند تا دوباره اجازه استفاده از خاک آنها برای انجام عملیات اطلاعاتی علیه ایران صادر شود.

اسراییل اخیرا در ترکیه و پاکستان به عنوان دو ترمینال اصلی صادرات تروریست به ایران به مشکلاتی برخورد کرد و به دنبال متنوع کردن محل های استقرار خود در اطراف ایران است.

کارشناسان تاکید می کنند سیستم اطلاعاتی ترکیه مدت هاست از ماه عسل خود با اسراییل خارج شده است.

اسراییل تصور می کند سرویس اطلاعاتی این کشور (میت) با جامعه اطلاعاتی ایران در دستگیری چند سری از جاسوسان اسراییلی همکاری کرده است.

ایران هسته ای- در این گزارش می نویسد؛ همچنین به نظر می رسد پاکستان نیز اخیرا و پس از ورود به تنش با امریکا بر سر عملیات های خودسرانه اطلاعاتی این کشور درون خاک پاکستان، روابط اطلاعاتی و امنیتی خود با امریکا را تقلیل داده است.

تحلیلگران امنیتی می گویند این تقلیل روابط پروژه های ضد ایرانی اسراییل در پاکستان را هم که عمدتا با استفاده از پوشش امریکا انجام می شد، تحت تاثیر قرار داده است.

به همین دلیل شواهد نشان می دهد اسراییل درصدد آن است که زیرساخت های عملیاتی خود را به همسایگان ایران در حوزه قفقاز منتقل کرده و تصمیم دارد این کشورها را به بارانداز عملیات های جدید ترور و خرابکاری علیه ایران تبدیل کند.

مهم تر از این، یک منبع در تهران به «ایران هسته ای» گفت: «یکی از مهم ترین دستور کارهای نشیت الکین با سفرایش، مکان یابی برای حضور منافقین در یکی از کشورهای آسیای میانه بوده است».

وی ادامه داد: «اسراییل ضربه اخیر به اشرف را بسیار سهمگین ارزیابی کرده و درصدد بازسازی کادر به شدت آسیب دیده منافقین در یک مکان امن است».

آذربایجان، ترکمنستان و ازبکستان سه کشور حوزه قفقاز هستند که با ایران مرز مشترک دارند.

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا