آذربایجاناخبار

آذربایجان می تواند از طرق دیگر از آمریکا سلاح بخرد

آذربایجان می تواند از طرق دیگر از آمریکا سلاح بخرد
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،  بر اساس خرب منتشر شده از سوی خبرگزاری «رویتر»، دولت آمریکا در صدد افزایش امکانات این کشور در زمینه صادرات سلاح و تجهیزات نظامی آمریکا به کشورهای خارجی است. در همین رابطه قرار است که در ماه فوریه در قانون صدور اسلحه آمریکا بازنگری و تسهیلاتی صورت بگیرد.
شایان ذکر است که آمریکا فروش سلاح و تجهیزات نظامی به جمهوری آذربایجان را با تصویب قانون شماره ۹۰۷ در سال ۱۹۹۰، ممنوع نموده است…
فکرت صادیق اف کارشناس مسایل سیاسی در این خصوص می گوید: «جمهوری آذربایجان تا کنون به دولت آمریکا در خصوص فروش سلاح مراجعه نکرده است. چون ما از کشورهای دیگر اسلحه می خریم و در این خصوص نیز هیچ مشکلی نداشته ائیم. اگر دولت آمریکا در قانون صدور اسلحه به کشورهای دیگر بازنگری نماید، در آن صورت قانون بازنگری شده با قانون شماره ۹۰۷ مصوب در سال ۱۹۹۰ تناقض خواهد یافت. فکر نمی کنم که دو کشور آمریکا و آذربایجان به صورت مستقیم وارد خرید و فروش اسلحه و تجهیزات نظامی شده باشند اما در این میان طرق دیگری وجود دارد و می توان با واسطه قرار دادن کشور ثالث از آمریکا سلاح خرید…»
همچنین، آرزو نقی اف کارشناس مسایل امنیتی در همین خصوص می گوید: «جمهوری آذربایجان امروز از چند کشور جهان سلاح و تجهیزات نظامی خریداری می کند. فکر نمی کنم که مراجعه دولت آذربایجان به دولت آمریکا برای خرید سلاح مورد توجه نباشد. امروز برای ارتش جمهوری آذربایجان هر چه لازم باشد، خریداری شده است. تصمیم دولت ترامپ در خصوص بازنگری در قانون مربوط به صادرات اسلحه نیز فعلا زیر سوال است. دونالد ترامپ تلاش می کند که وعده های قبل از انتخابات ریاست جمهوری را عملی سازد. باید منتظر ماه فوریه بود. اگر قانون یاد شده مورد بازنگری قرار بگیرد، در آن صورت می توانیم در خصوص خرید سلاح از آمریکا توسط کشورمان سخن بگوئیم…»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا