آخرین اخباراخبارارمنستانایرانعمومی

نتایج آخرین نظر سنجی در خصوص انتخابات ارمنستان

موسسه «گالوپ» نتایج آخرین نظرسنجی خود درباره انتخابات پیش روی ارمنستان را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بر اساس نتایج این نظرسنجی، ائتلاف «ارمنستان» به رهبری روبرت کوچاریان در ایروان و شهرهای استانی از حزب «پیمان مدنی» به رهبری نیکول پاشینیان پیشی گرفته است. این نظرسنجی از طریق تماس تلفنی و با حضور 1102 شهروند این کشور انجام گرفته است.

براساس نتایج این نظرسنجی 57.3 درصد شهروندان واجد شرایط بطور قطع در انتخابات شرکت کرده و 14 درصد نیز اعلام کرده اند که بطور قطع در رای گیری شرکت نخواهند کرد.

اگر انتخابات در یکشنبه پیش رو برگزار می شد 22.9 درصد از سئوال شوندگان حزب «پیمان مدنی» به رهبری نیکول پاشینیان و 17.5 درصد از آن ها ائتلاف «ارمنستان» به رهبری روبرت کوچاریان را انتخاب می کردند. احزاب «ارمنستان شکوفا» به رهبری گاگیک زاروکیان با 3.8 درصد، حزب «جمهوری» به رهبری آرام سرکیسیان با 2.8 درصد، ائتلاف «مفتخرم» به رهبری آرتور وانتسیان با 2.7 درصد و حزب «ارمنستان نورانی» به رهبری ادمون ماروکیان با 2.3 درصد در مکان های بعدی قرار دارند.

در مناطق روستایی آمار همچنان به نفع حزب «پیمان مدنی» است و 32.2 درصد از سئوال شوندگان به نفع نیکول پاشینیان و 9.5 درصد نیز به نفع روبرت کوچاریان رای خواهند داد.

این در حالیست که در شهرهای استانی روبرت کوچاریان با 19.4 درصد از نیکول پاشینیان با 19.1 درصد پیشی گرفته است.

در شهر ایروان نیز ائتلاف «ارمنستان» به رهبری روبرت کوچاریان موفق به کسب 23.9 درصد آرا شده و تنها 16.9 درصد از ساکنان پایتخت بار دیگر نیکول پاشینیان را انتخاب خواهند کرد.

 گفتنی است، نتایج نظرسنجی موسسه «گالوپ» در حالی منتشر شده که هنوز تبلیغات انتخاباتی در ارمنستان بطور رسمی  آغاز نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا