آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

اعلام آمادگی جمهوری آذربایجان برای حل مشکلات مرزی با ارمنستان

نخست وزیر جمهوری آذربایجان از آمادگی باکو برای یافتن راه‌حلی سازنده برای رفع مشکلات مرزی با ارمنستان و حمایت از پیشنهاد روسیه برای تشکیل کمیسیون سه جانبه در همین راستا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از تاس، جمهوری آذربایجان از آمادگی باکو برای یافتن راه‌حلی سازنده برای رفع مشکلات مرزی با ارمنستان و حمایت از پیشنهاد روسیه برای تشکیل کمیسیون سه جانبه در همین راستا خبر داد.

بر اساس این گزارش، «علی اسدوف» نخست وزیر جمهوری آذربایجان طی سخنانی در جریان برگزاری اجلاس شورای سران دولت‌های کشورهای CIS (کشورهای مستقل مشترک المنافع) در مینسک گفت: از زمان اشغال قلمرو جمهوری آذربایجان توسط نیروهای مسلح ارمنستان، تعیین مرز و حدود مرزی با ارمنستان امری غیرممکن شده بود. اکنون، پس از پایان جنگ، جمهوری آذربایجان شروع به نصب زیرساخت‌های مرزی خود کرده و کاملاً آماده است و قصد دارد مسئله مرزبندی با ارمنستان را به روشی سازنده حل کند.

نخست وزیر جمهوری آذربایجان همچنین در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در همین راستا، باکو از پیشنهاد روسیه برای ایجاد کمیسیون سه جانبه در زمینه تعیین مرز و حدود مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان حمایت می‌کند. ‌

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا