آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقفقاز جنوبی

میرتاج الدینی: حضور صهیونیست‌ها در منطقه قفقاز به نفع هیچ کشوری نیست

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای همسایه بیشتر تلاش را برای رفع تنش بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان انجام داده است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سید محمدرضا میرتاج الدینی، رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس پیرامون  تنش های پیش آمده در قفقاز گفت:  نظام جمهوری اسلامی بارها مواضع خود را برای مسئله قره باغ اعلام کرده است. جمهوری اسلامی ایران همواره حافظ امنیت منطقه و کشورهای همسایه است. جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای همسایه بیشتر تلاش را برای رفع تنش بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان انجام داده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگونه برنامه و طرحی که امنیت منطقه و همسایگان را دچار خللی کند با آن به شدت مخالفت می‌کند تغییر مرزهای تاریخی و جغرافیایی یکی از عوامل ایجاد فتنه در منطقه قفقاز است که باعث ایجاد اختلاف بین دو کشور ارمنستان و آذربایجان شده است.

میرتاج الدینی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که تغییر مرزها را به رسمیت نمی‌شناسد. امنیت همه کشورهای همسایه به هم گره خورده است.  تنها راه حل رفع این مشکلات و تنش ها گفت و گو میان کشورهای همسایه و منطقه است و حضور کشورهای دیگر از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا در این ماجرا به نفع هیچ کدام یک از کشورها نیست.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی اگر بخواهد در مرزهای ما تحرکاتی را انجام دهد این رفتار را تحمل نمی‌کنیم . به رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهیم با توجه به ضعف مدیریت برخی از کشورها بخواهند در کشورهای همسایه تنش و درگیری ایجاد کنند. رژیم صهیونیستی و آمریکا مراقب این رفتار خود باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا