آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

رزمایش نظامی مشترک ارمنستان و آمریکا آغاز شد

رزمایش ۱۰ روزه موسوم به «شریک عقاب» با شرکت ۸۵ نظامی آمریکایی و ۱۷۵ سرباز ارمنی و برای آماده‌سازی ارمنستان برای شرکت در ماموریت‌های بین‌المللی حفظ صلح، آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رسانه‌های محلی شامگاه دوشنبه از آغاز رزمایش نظامی مشترک بین ارمنستان و آمریکا در نزدیکی ایروان خبر دادند.

مقامات هر دو طرف گفتند که ارمنستان و آمریکا تمرین نظامی مشترکی را عصر دوشنبه (به وقت محلی) آغاز کردند، در حالی که تنش‌ها در روابط ایروان و جمهوری آذربایجان در حال افزایش است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این رزمایش ۱۰ روزه موسوم به «شریک عقاب» با شرکت ۸۵ نظامی آمریکایی و ۱۷۵ سرباز ارمنی و برای آماده‌سازی ارمنستان برای شرکت در ماموریت‌های بین‌المللی حفظ صلح طراحی شده است.

بر اساس این گزارش، رزمایش نظامی مشترک ارمنستان و آمریکا در دو میدان تمرینی در نزدیکی ایروان برگزار می‌شود.

وزارت دفاع ارمنستان روز دوشنبه گفت که هدف از این رزمایش افزایش سطح قابلیت همکاری یگان شرکت‌کننده در ماموریت‌های بین‌المللی حافظ صلح در چارچوب عملیات حفظ صلح و تبادل بهترین شیوه‌ها در کنترل و ارتباطات تاکتیکی است.

رویترز درباره این رزمایش مدعی است: «اگرچه مقیاس آن کوچک است ولی این رزمایش، روسیه را که پایگاه نظامی در ارمنستان دارد و خود را ضامن اصلی امنیت در منطقه قفقاز می‌داند، خشمگین کرده است».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا