آخرین اخباراخبارایرانعمومیگرجستان

موج اعتراضات غربگرایان در گرجستان در پی فوت مشکوک لشکاراوا

به دنبال درگذشت مشکوک یکی از کارکنان شبکه تلویزیونی پیرولی گرجستان، موج جدیدی از اعتراضات سیاسی و اجتماعی توسط غربگرایان در تفلیس به راه افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در پی فوت مشکوک لِکسو لُشکاراوا یکی از کارکنان شبکه تلویزیونی پیرولی گرجستان که در جریان مراسم روز «پراید تفلیس» مورد ضرب و شست قرار گرفته بود موج جدیدی از اعتراضات سیاسی و اجتماعی توسط غربگرایان در گرجستان به راه افتاده است. این در حالی است که علاوه بر اعتراضات داخلی، شاهد انتقادات و ابراز نگرانی هایی از سوی وزارت خارجه آمریکا، برخی شخصیت های کنگره و سنای آمریکا، اتحادیه اروپا، نمایندگان پارلمان اروپا و … بودیم.

این اعتراضات و انتقادات که بعضا بصورت تجمع و درگیری در مقابل پارلمان گرجستان برگزار می شود و عمدتا توسط حزب «جنبش متحد ملی» و «گرجستان اروپایی» برگزار می شود در حالی است که مرگ لشکاراوا در هاله ای از ابهام قرار دارد، چرا که وی پس از سه روز بستری بودن در بیمارستان و بهبود نسبی حاصل از ضرب و شتم ،مرخص شده و بعد از آن در حالی پیدا شده که در منزل خود فوت کرده بود. بهانه معترضین و منتقدین برای برگزاری تجمعات و اعتراضات، قصور پلیس در مهار معترضین به مراسم روز پراید بود.

با توجه به وقایع چند ماه اخیر در گرجستان و تحرکات اپوزیسیون این کشور که همواره به دنبال دستاویزی برای بروز بحران و بی ثباتی در فضای سیاسی گرجستان بوده و همواره مورد حمایت غرب و درصدر آن آمریکا قرار دارند، می توان گفت که فوت مشکوک کارمند شبکه پیرولی گرجستان توطئه ای از سوی غربگرایان گرجستان برای ایجاد بی ثباتی جدیدی در این کشور می باشد چرا که پس از بی نتیجه ماندن و عدم همراهی عمده مردم گرجستان با اعتراضات قبلی اپوزیسیون که با بهانه تقلب در انتخابات برگزار شد، آنها به دنبال انگیزه جدیدی برای بروز تنش در فضای سیاسی گرجستان هستند، امری که واشنگتن و بروکسل بصورت جدی از آن حمایت می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا