آذربایجاناخبارعمومینارداران

مقاله نویس پایگاه اینترنتی”مدراتور” به ترویج برهنگی در جمهوری آذربایجان اعتراض کرد

مقاله نویس پایگاه اینترنتی « مدراتور » جمهوری آذربایجان در نقد برگزاری جشنواره موسیقی روسی «ژارا» در منطقه مذهبی نارداران در نزدیکی باکو که نمایش برهنگی در این جشنواره ، برای جمهوری آذربایجان بی سابقه بوده و موجب اعتراضاتی شده است، نوشت : « اگر امروز دختر روس در بلوار ساحلی ( باکو ) برهنه می شود ، فردا دختران جمهوری آذربایجان برهنه خواهند شد.»

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،سلطان لاچین در مقاله خود در پایگاه اینترنتی « مدراتور » با اشاره به سفر «زارا» ، خواننده ارمنی تبار روسیه به باکو برای شرکت در جشنواره «ژارا» ، نوشت : « آیا اسرایی که ۲۶ سال است در معادن و کارخانه های ارمنستان هماننده برده از آنها کار کشیده می شود، از کنسرت «زارا»، خواننده ارمنی – کرد یزیدی روسیه در باکو باخبر شده اند؟ دیدید که دختر روس در مقابل چشمان مردم لخت شد و به دریا پرید و شروع به شنا کرد. این وقایع، هیچ یک اتفاقی نیستند. وقایعی که اخیرا در مترو روی می دهند، از جمله نشستن دختر شهرستانی در قطار ، صرفا با شورتی که فقط عورت او را می پوشاند. هتک حرمت شدن کسانی که به این وضعیت معترض می شوند و کتک خوردن جوانی که به دختران نیمه عریان در مترو اعتراض کرد و بعد از اینها ، سفر «زارا»، خواننده ارمنی به باکو و به موازات آن ، سفر رسمی ماریا زاخاروا ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به باکو و در همان روز، برهنه شدن غیرمنتظره دختر روس در بلوار باکو، وقایعی تصادفی نیستند. »
مقاله نویس « مدراتور » افزده است : « همه اینها ، حملات آشکار و پنهان به ارزش های ملی ما از طرف نیروهایی است که با نام هایی نظیر “فراماسون” و غیره معرفی می شوند و از طریق عوامل محلی، سیاست هایشان را پیش می برند. هدفشان این است که تمامی انواع بی آبرویی ، بی حیایی ، بی ناموسی و اخلاق های ضدبشری را برای ساکنان (جمهوری) آذربایجان عادی سازی کنند تا ملت را به زور به سمت صلح و سازشی بدون بازگشت قره باغ سوق دهند. از سال های ۱۹۹۰ به بعد به تدریج پوشیدن شلوارهای تنگ و چسبان را برای دخترانمان عادی سازی کردند. اکنون نیز لخت شدن در خیابان در مقابل چشمان همگان را عادی سازی می کنند. فردا نیز این رفتارها برای ساکنان باکو و شهرستان ها و روستاهای دوردست عادی خواهد شد. فردا به هنگام گردش در بلوار ساحلی ، به یک باره خواهی دید که دخترت و به دنبالش همسرت ، برهنه می شوند و به دریا می پرند. »
این مقاله نویس افزوده است : « برهنه شدن دختر روس در مقابل شهروندان جمهوری آذربایجان ، همچنین حاوی این پیام مسکو به جمهوری آذربایجان است که ما اعتنایی به این مردم نداریم و هرچه بخواهیم ، همان را انجام می دهیم؛ قره باغ را به ارامنه داده ایم و اکنون نیز با آوردن «زار کننده هایی » همچون «زارا» ( خواننده ارمنی که در کنسرتش در باکو زهار خود را به تماشاچیان نشان داد و در شبکه های اجتماعی به شدت مورد اعتراض قرار گرفت ) به باکو ، قلب هایتان را منفجر خواهیم کرد. »
سلطان لاچین در این مقاله افزوده است : « حدود ده – یازده سال قبل در مدرسه به دانش آموز دختر کلاس ششم گفتم :” دخترم ، قدری حیا و آبرو داشته باش”. آن دختر در جوابم گفت: “حیا چیست؟” این وحشتناک است. یعنی، ده ها سال است که والدین آذربایجانی به فرزندان خود و بخصوص دختران خود یاد نمی دهند که آبرو و حیا و عصمت و ناموس چیست؟ »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا