آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

معاون وزیرامورخارجه جمهوری آذربایجان: نشست کارگروه تعیین رژیم حقوقی دریای خزر ماه آینده برگزار می شود

معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت:نشست کارگروه تعیین رژیم حقوقی دریای خزر متشکل از نمایندگان پنج کشورحاشیه خزر، ماه آینده برگزار می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا ،«خلف خلف اف » که عضو این کارگروه است، روز شنبه ، افزود: این نشست پس از به پایان رسیدن مسائل فنی متن انگلیسی و متون دیگر پیش نویس کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر ، در ماه فوریه – بهمن و اسفند- برگزار می شود.

مذاکرات تعیین رژیم حقوقی دریای خزر با حضور پنج کشور ایران ، روسیه ، جمهوری آذربایجان ، قزاقستان و ترکمنستان برگزار می شود.

وی درباره زمان برگزاری اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر برای تصویب کنوانسیون رژیم حقوقی این دریا در قزاقستان گفت : تاریخ برگزاری این اجلاس باید از سوی کشور میزبان،قزاقستان ، تعیین و با دیگر کشورهای حاشیه خزر هماهنگ شود.

وی افزود: قرار بود این اجلاس در نیمه اول سال جاری برگزار شود ولی این مساله بستگی به نورسلطان نظربایف رییس جمهوری قزاقستان کشور میزبان دارد.

خلف اف، در بخش دیگری از سخنان خود، از برگزاری مذاکرات تعیین حدود مرزی جمهوری آذربایجان و گرجستان در سال جدید میلادی خبر داد و گفت: برنامه ریزی شده است در نیمه اول امسال مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و گرجستان در سطح کارشناسی و مسوولان گروه کاری دو کشور برگزار شود.

آخرین مذاکرات تعیین حدود مرزی میان جمهوری اذربایجان و گرجستان در ماه آوریل – اردیبهشت- سال گذشته میلادی در باکو برگزار شده بود.

جمهوری آذربایجان در بخش شمال غربی مرز مشترک ۴۷۱ کیلومتری با گرجستان دارد و دو کشور پس از فروپاشی شوروی مذاکرات در باره تعیین حدود مرزی در برخی نقاط مشترک را ادامه می دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا