آذربایجاناخبارعمومی

مشاور وزیر دفاع جمهوری آذربایجان:باکو در نظر دارد تا سال۲۰۲۰ موشک دوربرد تولید کند

مشاور وزیر صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان گفت این کشور در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ ، موشک دوربرد تولید کند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آذر محمدوف به «بولتن صنایع دفاعی» گفت:« جمهوری آذربایجان به موازات تجهیز ارتش خود به تسلیحات قوی، در جهت صدور تجهیزات و سلاح در حجم بزرگ نیز تلاش هایی کرده است. در نتیجه این تلاش ها نیز امروز ارتش جمهوری آذربایجان در رده ۵۹ قدرتمندترین نیروهای مسلح دنیاست و ارمنستان در رده ۹۵ قرار دارد.»
مشاور وزیر صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان افزود:« تسلیحات جمهوری آذربایجان مطابق با معیارهای ناتو است. برای تولید سیستم موشکی دوربرد و تسلیحات الکترومغناطیس تا سال ۲۰۲۰ کار می کنیم. یکی دیگر از بخش هایی که جمهوری آذربایجان در صدد توسعه آن با همکاری شرکای خارجی است، تولید پهپاد است. از نظر باکو، خرید تجهیزات لازم در این زمینه و تولید مشترک با اسراییل اهمیت دارد. نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان از پهپاد «هرون» استفاده می کند و موسسه تولید سلاح داخلی «آزاد» ( AZAD ) نیز پهپاد نوع Aerostar Tactical UAV Aeronautics Ltd را تولید می کند. موسسه «آزاد» همچنین بر روی برنامه «ضربه – ۱ کی» ( Zarba-1K ) کار می کند که این پهپاد تجسسی – هجومی، به کلاهک متراکم نیز مجهز شده است و در چند ماه آینده آزمایش خواهد شد. این پهپاد قادر به عملیات در مسافت یکصد کیلومتری است. »
آذر محمدوف افزود:« جمهوری آذربایجان پهپاد اسراییلی «هاروپ» را نیز که بطور مشترک با اسراییل تولید شده ، به کار گرفته است.»

منبع: پایگاه اینترنتی «آذ ویزیون»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا