آذربایجاناخبارترکیه

رهبر حزب مساوات جمهوری آذربایجان، رجب طیب اردوغان را مورد انتقاد قرار داد

رهبر حزب مساوات جمهوری آذربایجان در صفحه شخصی فیس بوک خود، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را به دلیل کوتاهی در عمل به وعده هایش درخصوص آزادسازی مناطق اشغالی قره باغ مورد انتقاد شدید قرار داده که این مسئله در بین افکار عمومی این کشور حاشیه ساز شده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، به طوری که بنابر این گزارش وی در سخنانی اظهار داشته است: «رجب طیب اردوغان در حالی دم از حمایت از آذربایجان و آزادسازی قره باغ می زند که رای سازمان های بین المللی را بی ارزش دانسته، گروه مینسک اتحادیه اروپا را به رسمیت شناخته و نمایندگان سازمان عفو بین الملل را زندانی کرده است. حال سوال اینجاست که چرا این شخص دستور حمله به ارتش را با هدف آزادسازی قره باغ صادر نمی کند؟ از چه کسی و یا چه کسانی احتیاط می کند؟»
عده ای از سیاسیون آذری این مطالب را در شان یک سیاستمدار باتجربه ندانسته و مطالب را ساده لوحانه ارزیابی کرده اند. این در حالی است که انتشار سخنان این فعال سیاسی در فضای مجازی، یکی از پر مذاکره ترین پست های شبکه های اجتماعی در میان مخاطبین را رقم زده است.
وی در ادامه می افزاید: «با این اوصاف مردم ساده لوح آذربایجان به چه می اندیشند؟ آیا بر این باورند که ترکیه خود را وام دار آزادسازی قره باغ می داند؟ مسئولیت آزادسازی قره باغ بر عهده آذربایجان است یا ترکیه؟»
همزمان با انتشار این سخنان سایت ینی مساوات آذربایجان طی یک نظرسنجی با طرح این سوالات در میان مردم نظرات آنان را جویا شده است که اکثریت پاسخ دهندگان به این نظرسنجی انتقاد از کشور ترکیه را بی اساس و مسئولیت آزدسازی قره باغ را برعهده جمهوری آذربایجان دانسته اند. آن ها معتقدند که درصورت آغاز جنگ در قره باغ، کشورهای مسلمان از آذربایجان حمایت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا